Het doek valt, het is nu definitief……..

Standaard

Vorig jaar omstreeks deze tijd begon ik aan mijn plan van aanpak, ik wilde een boekenblog beginnen omdat ik mijn liefde voor boeken met anderen wilde delen. Daarmee hoopte ik anderen te inspireren eens een boek te gaan lezen die ze normaliter niet snel zelf zouden uitkiezen, alleen vond ik dat wel een tikkeltje te ambitieus, dus begon ik met het lezen van allerlei genres, van chicklit tot literatuur en van thrillers tot kinderboeken. Vandaar zou ik verder gaan.

the-end

Ik begon op 9 februari 2014 de voorloper van deze blog op Blogspot maar al snel merkte ik dat Blogspot niet aan mijn eisen voldeed en in maart 2014 stapte ik dan ook over op WordPress. Na het recenseren van allerlei genres merkte ik dat ik langzaamaan steeds meer behoefte kreeg aan het alleen maar recenseren van literatuur en historische romans, ik hakte de knoop door en vanaf 1 juni 2014 recenseerde ik alleen nog deze 2 genres, afgewisseld met romans.

Tot eind augustus had ik het enorm naar mijn zin op mijn blog, daarna begonnen de eerste barstjes te verschijnen, mijn plezier in het bloggen raakte naar de achtergrond. Ik heb diverse dingen geprobeerd maar het maakte geen verschil en derhalve besloot ik half november te stoppen per 1 januari 2015. Deze datum koos ik omdat ik op 30 december nog een “verplichting” had t.o.v. Een perfecte dag voor literatuur maar aangezien deze “verplichting” eerder is komen te vervallen realiseerde ik mij afgelopen zondag opeens, ik kan deze week al stoppen als ik wil en stiekem wil ik dat heel erg graag. Vandaag, woensdag 17 december is dus de laatste dag van Sandra schrijft en leest.

Ik heb er voor gekozen om mijn blog online te laten staan, wellicht wil je nog eens iets teruglezen op mijn blog of zoek je de titel van een bepaald boek. De mogelijkheid van reacties achterlaten schakel ik echter op den duur wel uit.

Dan is nu de tijd gekomen om afscheid te nemen van mijn boekenblog, het heeft mijn leven zeker verrijkt, ik heb leuke mensen (online) ontmoet en ik mocht de meest prachtige boeken lezen en recenseren voor mijn blog. En dan jullie, de bezoekers van mijn boekenblog, jullie stroomden in grote getale toe, lieten reacties achter en jullie inspireerden mij maar aan dat alles is nu een einde gekomen, ik stap een nieuw tijdperk in, een tijdperk waarin ik weer veel ga lezen en kan terugkijken op een onwijs leuk blogjaar.

Rest mij jullie fijne kerstdagen toe te wensen en al het goeds voor 2015 en bedankt dat jullie mijn boekenblog zo trouw hebben bezocht!

Sandra

einde_boek

28 gedachtes over “Het doek valt, het is nu definitief……..

  1. Lieve Sandra, bedankt voor je blogs en recensies, heb ze altijd met plezier gelezen en ook de Klassieke Maand Augustus vond ik heel leuk ! Zeker inspiratie opgedaan ! Jij ook fijne feestdagen en alle goeds ! liefs Conny

    Liked by 1 persoon

  2. Lieve Sandra,
    Bedankt voor je enthousiasme, gedrevenheid, boekenliefde en je vriendschap. Ik heb enorm genoten van je blog en veel geleerd van je.
    Fijne feestdagen toegewenst met iedereen om je heen die je lief is.
    Christina

    Liked by 1 persoon

  3. Lieve Sandra, echt afscheid nemen doen we niet, maar helaas in blogland wel! Dank je wel voor je inspiratie! Geniet maar weer lekker van het lezen zonder “verplichtingen”! Digi-knuffel, Judith

    Liked by 1 persoon

  4. Bedankt voor je fijne blog. Ik heb er enorm van genoten en ga je berichten (ook op Twitter) zeker missen. Ik wens je alle goeds en vooral weer heel veel leesplezier.

    Liked by 1 persoon

  5. Jeanette

    Je blog altijd met plezier gelezen, ik zal het zeker missen. Fijne kerstdagen en alle goeds voor 2015 en veel leesplezier.

    Liked by 1 persoon

  6. Daar is het dan al; het afscheid. Bah! Sandra, bedankt voor je mooie blogposts en je initiatieven, je toffe reacties (waarvan ik meerdere keren hardop moest lachen) en je fijne boekensmaak, dat altijd mooi uitgezette recensies opleverde.
    Ook jij alle goeds voor 2015 en verder, en fijne feestdagen! Ik hoop je natuurlijk weer eens terug te zien in blogland, maar als dit echt een keuze is waar jij gelukkig van word, dan gun ik je dat uiteraard. Liefs, Tessa

    Liked by 1 persoon

  7. Hoi Sandra,

    Onze paden kruisten elkaar nog niet zo lang. In deze korte periode heb ik je ervaren als een bevlogen boekenwurm, een vrouw die het genot van het lezen tot in haar vingertoppen voelt en bij wie het heilig vuur afnam door het verplichte moeten lezen. Het is dus goed dat je de keuze maakte om niet langer te recenseren. Doen wat je gevoel je ingeeft, is altijd goed.
    Ik hoop dat je niet helemaal van social media verdwijnt en hoop je te volgen via Good Reads.
    Voor 2015 wens ik jou een goede gezondheid toe met vele plezierige leesuren.

    Hartelijke groet,

    Geertje

    Liked by 1 persoon

  8. Sandra,
    Langs deze weg wil ik nog een keer zeggen hoeveel respect en bewondering ik heb voor je besluit om te stoppen met bloggen. Ik denk dat iedere blogger er wel eens over nadenkt, dat jij het ook echt doet is heel knap. Als je blog niet langer in je leven past, is dat het beste besluit dat je kunt nemen. Ik wens je heel veel succes in de toekomst!

    Liked by 1 persoon

  9. Ik wens je veel plezier met alles wat je doet en een heel mooi 2015. En bedankt voor al je inspiratie zoals AKLM waardoor ik geïnspireerd raakte om IkleesEngels maand te doen.
    succes met alles!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.