Al mijn top 3´s van 2014

Standaard

Tsja het is december en het regent ondertussen lijstjes op websites, dus mag mijn top 3 van de boeken die ik in 2014 las niet ontbreken en ach, ondertussen ken jij mij een beetje, ik ben dan weer eigenwijs genoeg om tien top 3’s te maken ;).

top-3

Mijn absolute top 3 boeken van 2014

  1. Victus, de val van Barcelona van Albert Sánchez Piñol (klik en klik)
  2. De laatste viking van Stephen R. Bown  (klik)
  3. Het Boschhuis van Pauline Broekema (klik)

 

Mijn top 3 historische romans/literatuur van 2014

  1. Victus, de val van Barcelona van Albert Sánchez Piñol (klik en klik)
  2. Opstand van Michelle Visser (klik)
  3. Landgoed Longbourn van Jo Baker (klik)

Mijn top 3 thrillers van 2014

  1. Zusje van Rosamund Lupton  (klik)
  2. Memento Mori van Jolka (klik)
  3. Dodenweg van Olga Hoekstra  (klik)

Mijn top 3 korte verhalen / columnbundels van 2014

  1. De taal is een hond van A.L. Snijders (Goodreads)
  2. Marc-Marie In stukjes van Marc-Marie Huijbregts (klik)
  3. De derde persoon van Thomas Heerma van Voss (klik)

Mijn top 3 4 waargebeurde verhalen van 2014

  1. De dag dat ik doodging van Tania Bongers (recensie op Goodreads)
  2. Tonio van A.F.Th. van der Heijden (klik)
  3. Kenau van Tessa de Loo (klik)
  4. Rafaél van Christine Otten (klik)

Mijn top 3 literatuur van 2014

  1. Meester Mitraillette van Jan Vantoortelboom (klik)
  2. Aan de oever van Rafael Chirbes (klik)
  3. De man van je leven van Arthur Japin (klik)

Mijn top 3 klassieke literatuur van 2014

  1. Eline Vere van Louis Couperus (klik)
  2. Het bittere kruid van Marga Minco (klik)
  3. Van de koele meren des doods van Frederik van Eeden (klik)

Mijn top 3 van boeken die mij raakten van 2014

  1. Nachtlicht van Albert Sánchez Piñol (klik), omdat het zo mooi geschreven is, bizar, bizar, bizar goed boek
  2. Kaddisj voor een kut van Dimitri Verhulst (klik), omdat het zo donker is als de nacht
  3. Zinloze vrouw van Marije Onstenk (klik), omdat het niet alleen zo donker is als de nacht maar ook omdat de schrijver het lef had om een afwijkend einde te kiezen

De top 3 best bekeken recensies op mijn blog van 2014

  1. Dansen in de hemel van Michael Pilarczyk (klik)
  2. Victus, de val van Barcelona van Albert Sánchez Piñol (klik en klik)
  3. Zusje van Rosamund Lupton  (klik)

 De top 3 best bekeken blogposts op mijn blog (non recensie) van 2014

  1. Het doek valt binnenkort voor Sandra schrijft en leest (klik)
  2. Ben jij een schrijver, kom dan je boek promoten op…… (klik)
  3. Augustus is klassieke literatuur maand (klik)

PicMonkey Collage

 

Wat was jouw favoriete boek van 2014 en vertel, waarom moet ik dit boek volgend jaar lezen?

 

Sandra

15 gedachtes over “Al mijn top 3´s van 2014

  1. Ik moet nog beginnen nadenken over mijn lijst(jes) van 2014 😉 maar een boek dat mij is bijgebleven is ‘De bibliothecaresse van Auschwitz’ van Antonio Iturbe en als pure ontspanning is de Shopaholic reeks van Sophie Kinsella leuk om te lezen.

    Like

  2. Het Boschhuis & De laatste viking ga ik ooit lezen en dan met het glas in de hand nog eens toasten op je enthousiaste recensies. Die titels zullen voor mij met jou verbonden blijven. Als ik deze boeken koop, – heb nu toch plek genoeg in mijn boekenkast – , moet ik eigenlijk jouw recensie bij wijze van signering erin plakken (denk er nog even over na, het aanschaffen van die boeken) maar ik zou er gek genoeg voor zijn want het hoort toch een beetje in mijn blogoverzicht van 2014. Wat betreft de top 3 of 10 of wat dan ook, dan ga ik anders aanpakken. Je ziet het binnenkort 😉

    Liked by 1 persoon

    • Ahww wat lief Antoinette! Sinds ik verteld heb dat ik stop met bloggen ontroeren jouw reacties mij steeds 😉 Ik denk dat jij beide boeken mooi zal vinden, het zijn twee compleet verschillende boeken maar beide zeer bijzonder. Ik ben benieuwd naar jouw afsluiting van 2014, want ondanks dat ik stop met bloggen, ik blijf een aantal boekenbloggers wel trouw volgen!

      Liked by 1 persoon

  3. Veertig dagen zonder schaduw van Olivier Truc. Dit boek is het eerste deel in een nieuwe serie die zich afspeelt in Lapland. De laatste viking is een goede tip. Die moet ik onthouden.

    Liked by 1 persoon

  4. Mooie samenvatting van het jaar Sandra! Leuk om zo herinneringen op te halen aan al die boeken en jouw besprekingen. Op 31 december zal ik mijn terugblik publiceren.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.