Sandra schrijft en leest stopt, dus spam jouw blog!

Standaard

 

Een week of twee terug vroeg ik op mijn Facebookpagina of de volgers van mijn Facebookpagina het leuk en handig zouden vinden als ik een overzicht maak van boekenblogs die enigszins dezelfde smaak -qua genre boeken- als ikzelf zouden hebben. Daar werd volmondig JA op gezegd.

Ik wilde eerst een overzicht maken van leuke boekenblogs die het volgen waard zijn maar ik bedacht mij dat het veel leuker zou zijn als boekenbloggers hun eigen boekenblog zouden promoten op mijn blog (en liefst vertellen welke genres ze recenseren etc), het scheelt mij een hoop werk en de boekenbloggers kunnen zelf veel beter verwoorden waarom jij hun blog zou moeten volgen, toch?!

Afijn, ben jij een boekenblogger (!!), vertel hieronder in een reactie waarom de bezoekers van mijn boekenblog jouw blog moeten volgen, welke genres recenseer je en wat onderscheid jouw blog van de rest?

Ben jij een bezoeker van mijn boekenblog, dan heb je nu de kans om met (voor jou) nieuwe boekenblogs kennis te maken!

 

Sandra

 

Voorwaarden:

  • Ik laat het reactieveld bij deze blogpost tot woensdag 24 december 2014 aan staan, tot die datum kun jij je boekenblog delen.
  • Alleen boekenbloggers mogen hun blog spammen
  • Mijn voorkeur gaat uit naar het delen van één link naar jouw boekenblog achter (dus niet én je Twitter account én de link naar jouw blog én jouw Facebookpagina etc (ik verwijder overbodige links (klik)).
40 gedachtes over “Sandra schrijft en leest stopt, dus spam jouw blog!

  1. Hoi Sandra, leuk idee! Ik schrijf op http://erikleest.blogspot.nl korte besprekingen van alles wat ik lees. In tegenstelling tot de meeste bloggers bespreek ik vooral oudere boeken. Boeken die ik bespreek zijn literaire romans, reisverhalen, graphic novels, kinderboeken, fotoboeken, biografieën, memoires en verder wat ook maar mijn interesse heeft. De meeste besprekingen zijn vrij kort, dus het kost je niet veel tijd om op de hoogte te blijven. Probeer het maar eens. Groetjes, Erik

    Liked by 1 persoon

  2. Op mijn blog schrijf ik zeer regelmatig over boeken in de breedste zin van het woord. Zo ben ik bijvoorbeeld in 2013 begonnen het #50books initiatief wat weer een spin-off kreeg naar een nieuwe bloggersleesclub met als toepasselijke naam ‘Een perfecte dag voor literatuur’ waar we elke maand twee nieuwe boeken bespreken.
    Bezoek mijn site http://www.petepel.nl om een indruk te krijgen van waar ik zoal (bijna dagelijks) over blog, en mocht je alleen geinteresseerd zijn in boekenblogs, kies dan voor die rubriek in het menu.
    Ik zie jullie graag verschijnen maar wil tevens hier nog eens benadrukken hoe jammer ik het vind dat Sandra er mee stopt.

    Liked by 1 persoon

  3. Sandra ik zal je ontzettend missen en op mijn blog zijn dan wel boekrecensies te lezen maar jouw enthousiasme over een boek net buiten de marge van gemiddeld boekminnend Nederland, je leuke ideeën en leesuitdagingen zijn onvervangbaar.
    Ik ben iemand die overal wel commentaar op kan hebben, maar beperk me tot boeken en dan vooral Nederlandse romans waarin mensen bezig zijn met geloof, relaties, kinderen, adoptie, reizen, Zuid-Afrika, al dan niet in een historisch perspectief. Welkom op http://antoinettesboekencommentaar.com/

    Liked by 1 persoon

  4. Op BooksandLiliane schrijf ik over recente Engelstalige literatuur. Het afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld heel wat boeken gelezen die waren genomineerd voor belangrijke literaire prijzen, ik werd daarbij meerdere malen verrast door de kwaliteit van veel boeken (en soms vroeg ik me vertwijfeld af wat de jury anders zag dan ik). Ik probeer me in mijn blog te beperken tot de kern, geen lange samenvatting van de inhoud maar aangeven waar het boek om draait en waarom ik het goed vind – of niet. Hoewel ik absoluut niet vies ben van auteurs als Marian Keyes, Katie Fforde of Philippe Gregory zul je hun boeken niet aantreffen in booksandliliane, wel Chimimanda Ngozi Adichie, Eimear McBride, Siri Hustvedt, Richard Flanagan of David Mitchell. Ik was blij met Sandra die me op het spoor zette van (Spaanstalige) romans en die mij op de hoogte hield van romans waaraan ik niet leek toe te komen. Ik ben ooit Engels gaan studeren omdat ik zo van lezen hield, ik vind het nu leuk om mijn liefde voor boeken te delen met de wereld via http://booksandliliane.blogspot.com.

    Liked by 1 persoon

  5. FollowMeMove

    Ik heb een boekenblog, waar in ook blog over mijn leven na mijn emigratie. Maar dat vond ik niet interessant genoeg. Ik blog over verschillende genres. Want ik lees alles wat me leuk lijkt.
    Favoriete genres zijn romans, (historisch/romantisch.) Maar ik zorg er voor dat dit niet overheerst. Want het is juist leuk als je maar 1 genre leest en je iets tegenkomt van een ander genre en dat blijk je net zo leuk te vinden! Nouja wil je meer weten over de boeken die ik lees en over mijn leven? Kom gezellig langs!
    http://www.FollowMeMove.wordpress.com

    Like

  6. Wat een leuk idee zo!
    Mijn blog, Een letter meer graag, bestaat in april 2015 alweer 3 jaar. Ik ben ooit begonnen, omdat ik gewoon enorm graag mijn mening over de boeken die ik las wilde delen met anderen. Dat doe ik nog steeds heel graag. Ik lees allerlei genres en probeer dit ook af te wisselen. Op mijn blog zul je niet snel een recensie van een non-fictieboek tegenkomen of van een thriller. Aangezien ik in het voortgezet onderwijs werk vind ik het wel leuk om boeken voor die leeftijd te lezen.

    Like

  7. Hoi Sandra,

    Wat een leuk idee om zo je lezers tegemoet te komen.

    Ik heb ook een boekenblog en blog over allerlei soorten boeken. Van kinderboeken tot literatuur, van chicklit tot thriller. Mijn lievelingsgenre is Young-Adult/fantasy, daar kun je ook veel van vinden op mijn blog.
    Ik ben altijd op zoek naar goede series.

    Groetjes, Gerrianne

    Like

  8. Wat een leuk idee Sandra! In januari 2013 ben ik na een ‘wat-als’ gesprek tijdens een oudejaarsetentje vol enthousiasme mijn boekenblog http://www.boekenz.nl begonnen met de bedoeling een blog te onderhouden waar recensies van uiteenlopende oude en nieuwe boeken te vinden zijn naast andere nieuwsberichten over boeken zoals boekentips, budgettips etc. Het liefst lees ik thrillers, romans en literatuur. Naast lezen ben ik geïnteresseerd in geschiedenis en reizen.

    Go literature Sandra! 😉

    Liked by 2 people

  9. Min blog is http://www.passievoorboeken.com. Mijn blog gebruik ik grotendeels voor het delen van mijn recensies. Ik recenseer voor VrouwenThrillers.nl, Boekenbijlage.nl en incidenteel voor Dizzie.nl. Ik lees het liefste thrillers maar tegenwoordig komen er ook andere genres op mijn pad die mijn interesse hebben.

    Like

  10. Op mijn gelijknamige blog tessaheitmeijer.com plaats ik vooral veel recensies van allerlei genres boeken maar vooral van literatuur (zowel Nederlands als vertaald), romans en thrillers. Daarnaast ben ik Book Detective, plaats ik must reads voor elke nieuwe maand en valt er geregeld iets bij me te winnen. In januari bestaat mijn blog alweer 2 jaar, en ik ben nog lang niet uitgeblogd, mijn hoofd stroomt nog over van ideeën en bovendien staat er voor 2015 een te gek project gepland. Daarnaast ben ik groot fan van Haruki Murakami en ik recenseer elke maand een boek uit zijn oeuvre.

    Liked by 1 persoon

  11. ingeleest82

    Sandra, wat lief dat je je bezoekers naar andere boekenblogs doorverwijst!

    Wie geïnteresseerd is in Nederlandse literatuur is van harte welkom op mijn blog http://www.ingeleest.nl! Ook deel ik literair nieuws, geef ik tips en zoek ik naar schilderijen en gedichten over lezen boeken.

    Liked by 1 persoon

  12. Wat een lieve en leuke actie, Sandra!

    Graag wil ik mijn boekenblog Soraya Schrijft (http://sorayaschrijft.tumblr.com) aan de bezoekers voorstellen. Ik heb een brede smaak wat boeken betreft, maar concentreer mij vooral op mijn grote boekenliefdes in het thrillergenre en literatuurgenre. Daarnaast heb ik speciale aandacht voor Spaanse literatuur vanwege mijn passie voor dit Zuid-Europese land. Ik publiceer ook artikelen waarin ik literaire fenomenen onderzoek, bijvoorbeeld het ontstaan van de Spaanse thriller. Tot slot ben ik zelf een beginnend schrijfster in het thrillergenre en houd ik de lezer ook op de hoogte van mijn ontwikkelingen in dit carrièrepad.

    Liked by 1 persoon

  13. Hoi, ik ben “biebmiepje” Judith (gék op boeken en werkzaam bij bibliotheek) en ik blog op http://www.biebmiepje.nl over de boeken die ik gelezen heb en soms over andere boekgerelateerde dingen. Ik lees heel veel verschillende dingen, fictie/non-fictie/jeugdboeken… Dus er is denk ik voor iedereen wel wat wils op mijn blog te vinden!

    Liked by 1 persoon

  14. Goed opgelost zo Sandra. Zo kunnen we allemaal zelf kijken welke blogs bij onze voorkeur passen. Ik blog al meer dan 10 jaar, maar ben nog steeds bezig de boeken van de eerste paar jaar (op een inmiddels verdwenen site) over te zetten naar mijn huidige blog Mijn Boekenkast: http://mijnboekenkast.blogspot.nl/
    Je vindt er bijna uitsluitend oorspronkelijk Nederlandse literatuur (zowel fictie, poëzie als non-fictie). Niet altijd de bestsellers, ook bijzondere of “oudere” boeken komen aan bod. Komend jaar wil ik meer aandacht gaan geven aan de Vlaamse auteurs. Behalve Inge Leest ken ik niet veel andere blogs die alleen Nederlandse/Vlaamse auteurs bespreken. Ik hoop ze hier te vinden…..

    Liked by 2 people

  15. Hey Sandra, leuke intentie om anderen hier met je blog kennis te laten maken. Ik recenseer alles wat ik lees, een varia aan genres. Soms zet ik iemand in the spotlight, plaats ik een leesfragmentje of boektrailer. Niet alleen heb ik een blog via https://boeklovers.wordpress.com/ maar iedereen kan ook terecht op mijn facebookpagina Boeklovers waar ik zowat alles plaats wat ik tegen kom ivm boeken; recensies, nieuwtjes, heel veel winacties niet alleen van mezelf maar ook van andere pagina’s (natuurlijk met de link naar desbetreffende bloggers of pagina’s)

    Liked by 1 persoon

  16. Op mijn boekenblog http://boek-aholic.blogspot.nl plaats ik recensies van bijna alles wat ik lees. Meestal romans, maar er komen zeker ook andere boeken en ook andere boekgerelateerde blogs voorbij. Zo heb ik een rubriek gericht op boekverfilmingen, een rubriek over boekgerelateerde uitstapjes per maand en komt er wekelijks een boekentrailer voorbij. Kom vooral eens een kijkje nemen. Op dit moment loopt er ook een mooie boekenpakket-winactie nog tot en met zondag.

    Liked by 1 persoon

  17. Leuk dat we zelf reclame mogen maken!

    Ik heb zelfs twee boekenblogs. Op Ikvindlezenleuk staat recensies over kinder- en jeugdboeken (van prentenboeken tot YA), voor en door kinderen. Alle kinderen (en natuurlijk ook volwassenen) mogen hun eigen recensie invullen. Hoe meer recensies er op de website staan, hoe groter de kans dat kinderen er een leuk boek kunnen vinden.
    Daarnaast blog ik op tantetil.blogspot.nl al 9 jaar o.a. over de boeken die ik lees. Dit kan van alles zijn: Nederlandse literatuur, Engelse klassiekers, fantasy, kinder- en jeugdboeken, reisgidsen

    Liked by 1 persoon

  18. Ik denk dat onze blogs weinig overeenkomsten hebben, maar ik zal mijn blog toch even voorstellen, wie weet blijkt het toch iets te zijn voor jouw lezers!
    Ik blog over alle boeken die ik gelezen heb, wat op zich een grote variatie geeft aan genres. Je vindt er blogs over chicklit, thrillers, young-adult, fantasy, klassiekers, Nederlandse auteurs, Engelse auteurs etc. Ik ben wat minder van de Nederlandse literatuur en ga daarvoor liever over de grens, Nederlandse thrillers lees ik wel, maar toch ook minder dan Engels. Maar ik zou zeggen, neem gerust een kijkje, wie weet spreekt het je aan!

    Like

  19. Dit is inderdaad de ideale manier om bezoekers naar andere blogs te brengen, dank je wel Sandra! En zo jammer dat je ermee stopt.

    Op literasa.blogspot.be schrijf ik vooral over Nederlandse en Franse literatuur, maar soms ook over jeugdboeken, literaire hotspots, aanbeden auteurs of mijn pogingen om ooit zelf te schrijven. Af en toe verbaas ik me over de schoonheid van de Nederlandse taal. Zeer welkom allemaal!

    Like

  20. Ik blijf het jammer dat je gaat stoppen. Maar maak natuurlijk graag even gebruik van deze mogelijkheid om mijn blog aan te prijzen 🙂

    Op http://www.mirandaleest.nl probeer ik sinds januari 2014 mensen enthousiast te maken voor boeken waar ik van heb genoten. Ik schrijf regelmatig recensies, mijn interesse is heel breed, maar ik hou erg van historische fictie, biografieën, romans en spannende boeken. Maar eigenlijk komen alle genres wel voorbij, zowel fictie als non-fictie. Ik begin te ontdekken dat er ook erg veel fijne Nederlandse schrijvers zijn, maar mijn hart ligt vooral bij Engelse/Amerikaanse literatuur.

    Naast recensies speur ik ook het internet af naar interessante sites of artikelen over boeken en lezen en die deel ik regelmatig met mijn lezers.

    Liked by 1 persoon

  21. Wat een leuk idee Sandra! We begonnen begin dit jaar vrijwel tegelijkertijd met onze blogs, hoewel we dat op dat moment nog niet van elkaar wisten. Ik heb afgelopen jaar genoten van het lezen van jouw blog en het bezig zijn met mijn eigen blog. Ik vind het ontzettend jammer dat je stopt, maar dat wist je al…;-)
    Nu dan mijn eigen blog. Ik ben een alles-lezer en een veel-lezer. Fantasy en SF zul je niet vinden op mijn blog. Thrillers, non fictie en romans (liefst historisch of psychologisch) wel. En de laatste tijd merk ik dat ik steeds vaker naar literatuur grijp. Dus ook dat zul je in de toekomst vaker tegen gaan komen.
    Waarin mijn blog dan onderscheidend is ten opzichte van andere blogs? Pfoe, ik zou het niet weten… Misschien doordat ik alleen recensies plaats en af en toe een interview met een schrijver. Ook plaats ik vrijwel altijd een bibliografie van een schrijver, omdat ik zelf graag weet in welke volgorde de schrijver zijn boeken schreef. En o ja, ik plaats twee recensies per week, op maandag en op donderdag. Ik houd nu eenmaal van ritme en regelmaat…;-)
    Mijn blog is te vinden op http://www.wieschrijftblijft.com

    Liked by 1 persoon

  22. Wat gezellig om hier iedereen op een rijtje te zien 🙂 De meesten volg ik met veel plezier!
    Op mijn eigen blog http://lalageleest.wordpress.com vind je besprekingen van boeken die ik lees, meestal is dat Nederlandse of Engelse literatuur en regelmatig komt er non-fictie voorbij. Ook probeer ik uit zoveel mogelijk landen van de wereld een boek te lezen, wat al een paar mooie ontdekkingen heeft opgeleverd. Kenmerk van mijn blog is dat ik altijd maximaal 500 woorden gebruik, zodat je snel een indruk krijgt of het boek wellicht ook wat voor jou is!

    Like

  23. Wat een leuk idee van je om alle boekenbloggers op een rijtje te zetten!
    Ik blog al zo’n 2.5 jaar op http://www.boekboetiek.be. Ik ben begonnen met bloggen om mijn mening over gelezen boeken ergens kwijt te kunnen. Je vindt op mijn blog recensies over (historische) romans, thrillers, non-fictie, … In mijn rubriek Boek in Beeld zet ik iedere vrijdag een pas verschenen boek in de kijker, zo’n boek dat ik supergraag wel lezen en jij misschien ook wel op je leeslijstje wil zetten!

    Liked by 1 persoon

  24. Wat zal ik je enthousiasme, onze CSOktober samenwerking en mijn steun en toeverlaat als ik weer eens een wordpress vraag had missen na 1 januari!

    Mijn blog http://www.christinabrouwers.wordpress.com herbergt recensies van allerlei genres maar het meest romans en thrillers. Ik stap af en toe ook uit mijn comfortzone en dat levert verrassende resultaten op.

    Ik lees zelf zelden tot nooit SF, fantasy en historische romans en dat is dan ook niet te vinden op mijn blog.

    Liked by 1 persoon

  25. Goed idee dit, ik ga later de comments eens rustig bekijken. Ik vind ongetwijfeld allemaal nieuwe blogs om te volgen! 🙂

    Op mijn blog http://www.hetkraaienvandehaan.wordress.com bespreek ik momenteel vooral Nederlandse literatuur, vaak via de blogclub Een Perfecte Dag Voor Literatuur. In 2015 wil ik vaker gaan bloggen en daarom wil ik nu ook kijken naar andere leesclubs, samenwerkingen of wat dan ook. Of om niet alleen recensies te plaatsen maar meer algemene blogposts. Boeken zullen altijd centraal blijven staan!

    Tips over boekenclubs of samenwerkingsmogelijkheden zijn altijd welkom, trouwens! 🙂

    Like

  26. Wat een leuk initiatief om te verwijzen naar andere boekenblogs. De lijst in deze reactie is al heel mooi. Daarvoor al dank. Ik wil je natuurlijk nog graag even op mijn eigen blog wijzen. Er staat niet elke dag iets over boeken op, maar een paar dagen per week vind je er wel iets over een boek. Soms schrijf ik een hele serie over één boek. Kijk voor inspiratie op: http://www.hendrik-jandewit.nl

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.