Halloo december, dahaag november!

Standaard

November leek een bewogen maand, twee weken geleden vertelde ik jullie dat ik stop met mijn boekenblog per 1 januari 2015, een lastige beslissing waar ik overigens geen moment spijt van heb gehad.

november update

Welke boeken heb ik deze maand gelezen:

  1. Nachtlicht van Albert Sánchez Piñol (klik)
  2. Aan de oever van Rafael Chirbes (klik)
  3. Marc-Marie In stukjes van Marc-Marie Huijbregts (klik)
  4. Suzanne en Edouard Manet Thera Coppens (klik)
  5. De andere vrouw van Tamar Cohen volgt
  6. Tonio van A.F.Th. van der Heijden volgt
  7. In hemelsnaam van Geertje Paaij (klik)
  8. Mijn vader was een NSB’er van Elmer den Braber volgt

Welke twee boeken waren mijn favoriet deze maand

Oei dat is lastig kiezen….. als ik Nachtlicht van Albert Sánchez Piñol buiten beschouwing houdt, dit boek heb ik tenslotte herlezen, dan kies ik voor Aan de oever van Rafael Chirbe omdat het zo prachtig geschreven is en zo actueel en ik kies voor In stukjes van Marc-Marie Huijbregts, omdat het een boek is met een lach en een traan.

Stand van zaken Ik lees Nederlands 2014

Ik heb 4 boeken kunnen toevoegen, momenteel heb ik 62 boeken van Nederlandse/Vlaamse schrijvers gelezen. Mijn challenge heb ik in september al volbracht (50 boeken) en uiteraard ga ik gewoon door.

Welke leesexemplaren heb ik deze maand ontvangen

  • De andere vrouw van Tamar Cohen, ik doe mee aan de blogtournee van dit boek, mijn eerste blogtournee trouwens, (recensie komt 10 december online)
  • In hemelsnaam van Geertje Paaij
  • Mijn vader was een NSB’er van Elmer den Braber, nóg een blogtournee (recensie komt 14 december online)
  • Het labyrint van Sigge Eklund voor leesclub Een perfecte dag voor literatuur

Overige in november 2014

Boekbloggers Tessa en Jenny  zijn onlangs gestart met de BookDetectives, ik schreef onlangs een verslag over mijn meest favoriete boekenwinkel van heel Nederland (klik).

Ik ging in oktober een samenwerking aan met een collega boekenblogger, niet wetende dat ik in november zou besluiten om te stoppen met bloggen, gelukkig konden wij nu nog wel één boek samen lezen en recenseren, morgen lees jij welk boek en welke collega boekenblogger het is!

Vooruitblik komende maand

Ik vertelde het 2 weken geleden al, per 1 januari 2015 stop ik met mijn boekenblog, simpelweg om het feit dat ik er geen plezier meer in heb en ik sta nog steeds volledig achter deze beslissing, ik heb geen enkel moment iets van twijfel gevoeld. In december kunnen jullie nog een aantal recensies verwachten en daarnaast o.a. een “tweede indruk artikel” van Victus, de val van Barcelona, mijn top 10 boeken van 2014 en uiteraard een boekenupdate van december zelf.

En om je nu alvast gerust te stellen: mijn boekenblog blijft online staan, niet met het idee om ooit weer verder te gaan -dat is uitgesloten- maar puur ter “informatie”, mocht je nog eens iets zoeken of ben je de titel van een boek vergeten, dan kun je dat nog steeds opzoeken op mijn blog. Uiteraard blijf ik wel lezen en daarom blijf ik actief op Hebban (klik), volg mij daar en je kunt nog steeds vernemen welke boeken ik lees. Wat ik nu vooral gemerkt heb de afgelopen twee weken is dat ik veel meer geniet van het lezen, ik hoef geen notities meer te maken tijdens het lezen, het gaat puur om het boek en mijzelf en wat ik daar van vind, fijn!

Tot gauw!

 

Sandra

 

 

6 gedachtes over “Halloo december, dahaag november!

  1. 4 boeken die nog op mijn lijstje staan, waarvan twee al in bezit.
    Mijn vader was een NSB’er en De andere vrouw liggen te wachten op gelezen te worden.
    Tonio ga ik nog eens bij de bieb opzoeken. En het boek van Marc Marie wil ik ook nog eens lezen.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.