Het doek valt binnenkort voor Sandra schrijft en leest

Standaard

Normaliter plaats ik al een week of 7 mijn rubriek: het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel, maar vandaag wil ik jullie iets vertellen…..

bron foto: The Book Lover with Flowers via Etsy.com

bron foto: The Book Lover with Flowers via Etsy.com

Ik heb besloten om per 1 januari 2015 te stoppen met mijn boekenblog. Dit betekent dat ik na vandaag nog zo´n 6 weken zal bloggen en daarna valt definitief het doek voor Sandra schrijft en leest. Ik heb gemerkt dat mijn plezier in het bloggen is verdwenen, en dat is geen goede basis voor het hebben (of moet ik zeggen “runnen”) van een boekenblog.

Toen ik op 9 februari van dit jaar begon had ik geen plan klaar liggen in de vorm van, dit wil ik over een jaar bereikt hebben of zus en zo ga ik over 2 jaar doen met mijn blog, natuurlijk had ik doelen, maar ik had er geen tijdsbestek aan vast gebonden. Ik begon een blog omdat ik mijn liefde voor boeken met anderen wilde delen, en dat heb ik met enorm veel plezier gedaan!

De komende zes weken zullen er gewoon boekrecensies online komen (diverse uitgevers worden vandaag door mij ingelicht), de winactie op mijn Facebookpagina van aankomende week gaat ook gewoon door, ik zal de komende weken hooguit wat minder aanwezig zijn op Twitter. Ik zie dit zeker niet als een einde, ik zie dit juist als een nieuw begin, er breekt vanaf 1 januari 2015 een tijd aan waarin ik nog meer leestijd zal hebben, jeeeeuj 😉

Ik wens je een fijne zondag (mijn dankwoord volgt op 31 december 😉 )!

 

Sandra

84 gedachtes over “Het doek valt binnenkort voor Sandra schrijft en leest

  1. Dat is even onverwachts. Na al de plannen voor volgend jaar met samen recenseren in oktober en al je andere enthousiasme. En super jammer.
    Ik weet niet wat voor jou het bloggen minder leuk maakt maar ik kan me voorstellen dat je het genoeg vindt omdat het wel heel erg veel tijd kost en het misschien wat meer op huiswerk gaat lijken.
    In ieder geval hoop ik dat je de komende zes weken nog wel er wat plezier aan kunt hebben anders is het zonde.

    Liked by 1 persoon

  2. Heel erg jammer lieve Sandra! Maar begrijp je helemaal. Het is een hobby en moet niet als verplichting gaan voelen. Hopelijk idd de komende weken nog plezier en dan vanaf januari genieten van zeeën van ongedwongen lezen! (Dat gevoel mis ik soms ook wel eens, zonder notitieboekje lezen)

    Liked by 1 persoon

  3. Ondanks dat ik het absoluut NIET leuk vind, begrijp ik je ergens ook wel heel erg goed. Op sommige momenten zie ik de meerwaarde van al dat bloggen ook niet zo, maar dat is maar een heel kort momentje. En ik blog natuurlijk ook veel minder dan jij doet/deed. Je moet vooral doen waar je zin in hebt en als dat alleen lezen is; ga lekker lezen!

    Liked by 1 persoon

  4. Jammer! Ik kan me voorstellen dat het wel heel veel tijd kost. Wel leuk, lijkt me, om terug te kijken op een jaar waarin je blog zo groot is geworden :-). Ik hem ‘m in ieder geval met veel plezier gelezen.

    Liked by 1 persoon

  5. Wow, die had ik echt niet zien aankomen 😦 Al stop je ook wel erg veel tijd in je blog en dan begrijp ik dat het teveel wordt.
    Blijf je wel gewoon twitteren over boeken? Want jouw tips willen we niet meer missen!

    Liked by 1 persoon

  6. Bep

    wel jammer voor ons dat er weer een mooie blog verdwijnt, ik las bijna alles wat je schreef en ik gebuikte het ook om aan leners door te geven wat”anderen” van een bepaald boek vonden. Ook als biebmedewerker pakte ik zelf ook een boek die ik anders niet zo mee had genomen om te lezen. In ieder geval bedankt voor alle tijd en tips die je hier geschreven hebt. in ieder geval veel leesplezier voor al die boeken die je nog “gewoon”gaat lezen.

    Liked by 1 persoon

    • Dankjewel Bep, wat fijn om te horen dat jij iets aan mijn leestips had, enorm lief dat je dit mij verteld!!

      En jij bedankt dat je mijn blog zo trouw hebt bezocht, dat waardeer ik enorm!

      Like

  7. Jeetjemina…. Ik lees gelukkig wel dat je blijft Twitteren *schok* :). Het gevoel is heel erg herkenbaar, bloggen kost tijd en soms kijk ik er ook enorm tegenop. Ik zou je blog nog niet weggooien, je weet tenslotte maar nooit… Heel veel plezier met die bergen extra leestijd!

    Liked by 1 persoon

  8. Ik volg je blog nog niet zolang maar ik vind het zo jammer dat je gaat stoppen 😦 Persoonlijk houd ik mijn blog gewoon bij om later te kunnen zien welke boeken ik ooit allemaal gelezen heb.

    Liked by 1 persoon

  9. Désirée

    Sandra, wat is dit een vervelend bericht, voor mij dan. Je bent veruit mijn favoriet voor wat betreft de boekenbloggers. Onze ‘boekensmaak’ komt erg overeen. Maar als je er geen plezier meer in hebt….zal je missen😔
    Liefs Désirée

    Like

  10. Ik kan je beslissing wel begrijpen. Ik heb ook meerdere malen eraan gedacht, weet ook nog dat ik vorig jaar zomer gewoon niet heb geblogd en lekker voor mezelf heb gelezen. Waar ik vooral moeite mee heb is de originaliteit. Alle boekenblogs gaan zo op elkaar lijken, en die van mij ook. Ik weet soms ook gewoon niet hoe ik nou nog een boeiende recensie moet typen, alles is dan al gezegd. Zoals je merkt, je blog zet mij aan het denken. Ik wil zeker niet stoppen, maar eens even goed nadenken over wat ik wél wil lijkt me een goeie.

    Bedankt voor je fijne blogs & recensies. Vooral de augustus klassieke literatuur maand vond ik erg leuk! Ik wens je heel veel leesplezier toe alvast voor 2015 (en nu natuurlijk ook).

    Liked by 1 persoon

  11. jacolinemaes

    Jammer uiteraard dat je gaat stoppen, ik volg je blog nog niet zo heel lang, maar ik vond het wel erg leuk voor de korte tijd dat er ik ervan heb mogen genieten (en nog heel even mag genieten 🙂 ). Maar uiteraard moet bloggen wel leuk blijven, alvast veel leesplezier het komende jaar en met al het andere wat je nog gaat doen.

    Liked by 1 persoon

  12. En…lekker geslapen vannacht nadat de beslissing genomen was? Ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel mee wakker werd. Ga je echt missen straks als blogcollega! Maar ik gun je van harte om lekker te genieten van mooie boeken, handwerken etc. En ik blijf met je mee hopen dat er weer een mooie andere uitdaging op je pad gaat komen!

    Liked by 1 persoon

  13. Valt een tijdelijke stop niet te overwegen? Of de frequentie / tijd verminderen?
    Zelf heb ik ook de ervaring dat soms het plezier of de inspiratie eventjes weg. Maar ik heb ook de ervaring dat het altijd weer terugkomt. Ik zou het bloggen niet meer kunnen missen.

    Liked by 2 people

    • Nee tijdelijk of een lagere frequentie zou niet helpen, ik heb al tijden geen plezier meer in het bloggen, ik zag stoppen alleen niet als een oplossing, dacht dat het plezier wel weer terug zou komen, niet dus.

      Like

  14. Jammer dat je stopt maar je moet er wel nog plezier aan beleven. Ik kan me nog herinneren met welk gevoel van opluchting ik boeken voor mijzelf ging lezen nadat ik mijn studie had afgerond. Ik gun je dat je de komende tijd heel veel boeken leest voor de leuk en niet voor de plicht.

    Liked by 1 persoon

  15. jannietr

    Ik sluit me aan bij Petepel. Je was ook wel heel erg hard aan het werk voor je blog (vond ik). Laat het eens een jaartje bezinken. Gooi je blog niet weg. Ook ik (dat las je in de reacties al vaker) heb mijn inzinkingen gehad en nog steeds zijn er meer en minder productieve periodes, maar (las je hier ook al vaker) het moet wel plezierig blijven. Het gaat heus wel weer kriebelen: zo’n boek dat je echt met anderen wilt delen! En blijf daar vooral over twitteren! Ook ik zit over mijn blog na te denken: niet om er mee op te houden, maar om het meer in overeenstemming te brengen met mijn eigen lees- en schrijfbehoeftes. Sterkte de komende tijd. Enne….. nog bedankt voor de Maand van de Klassieke Literatuur: het was geweldig!

    Like

  16. Caroline

    Heel jammer Sandra dat je met bloggen stopt, maar als ik kijk naar de Tijs die al gast zitten in lezen en recenseren dan snap ik dat wel. Het is bijna een fulltime job om je blog goed te runnen. Ik wens je nog wel veel plezier de komende 6 weken en wens je alle goeds voor 2015 toe en met alles wat je gast doen.

    Liked by 1 persoon

  17. Wat vreselijk jammer…! Maar…ik snap je gevoel wel. Zeker dit jaar, met vele ups en downs, heb ik ook meerdere momenten gehad waarop het bloggen me niets kon schelen. gelukkig blijf je actief op Twitter en Hebban, maar hoe moet dat nou goed komen met de volgende augustus klassieke literatuur maand? 😉
    Ik blijf erbij -wat ik je ook al liet weten- dat ik het een dappere, en goede keuze van je vindt. Heel goed dat je deze beslissing durft te nemen. Daar is lef voor nodig.

    Liked by 1 persoon

  18. Anita

    Nééé, wat erg Sandra, ik heb je net pas ontdekt en ik was helemaal weg van je blogs. Eindelijk eens iemand, die veel leest, veel genres en het ook nog eens goed kan opschrijven. Niet alleen ‘de hemel-in-prijs-verhalen’, maar echt goede recensies en nu ga je stoppen. Ik snap het wel, hoor, want het lijkt mij onwijs veel werk, maar ik baal er echt van.
    Veel liefs en altijd blijven lezen en genieten, Anita

    Liked by 1 persoon

  19. Sandra, wat lees ik nu? Wat jammer dat je er geen plezier meer hebt!
    Zie je het niet zitten om gewoon wat gas terug te nemen? Het is toch jammer dat zo’n fijn blog plotseling verdwijnt. Of is het bij jou alles of niets? Nou ja, je hebt je besluit waarschijnlijk al genomen en daar kan ik alleen maar begrip voor hebben. Ik blijf je volgen via Twitter en Hebban hoor!

    Liked by 1 persoon

  20. Sandra, als jij blijkbaar al zo veel maanden geen plezier beleeft aan bloggen, dan lijkt mij dat je nu inderdaad de juiste beslissing hebt genomen. Voor mij, die jou alleen “kent” via de sociale media, komen jouw beslissingen wel vaak rigoureus over (zoals het volledig verwijderen van je Instagram-account), maar bij dat alles zal jij jouw complete overwegingen hebben. Veel succes bij al jouw verdere activiteiten na 1 januari 2015. En tot die tijd blijf ik jouw publicaties nog even in de gaten houden 🙂

    Liked by 1 persoon

  21. Tjonge Sandra, je hebt zoveel fans die je blog waarderen, je bent voor mij ook een inspirerend voorbeeld als het gaat om bloggen. Ik denk dat met passie iets doen verreweg het belangrijkste is. Dat heb ik in jouw blog ervaren. Je hebt ontzettend veel goede ideeën. Ik ben benieuwd wat je de laatste weken voor ons in petto hebt.

    Liked by 1 persoon

  22. Enorm jammer! Ik keek altijd een beetje op naar deze blog (mooie artikels, mooi vormgegeven, vaak updates). Maar je moet doen waar je je het beste bij voelt. Veel succes met alles wat je doet! En hopelijk zie ik af en toe nog wat boekentweets passeren van jou 🙂

    Liked by 1 persoon

  23. Wat jammer om te lezen dat je gaat stoppen met bloggen. Ik had net de indruk dat je één van de fanatiekelingen was! Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt en geniet van het lezen!

    Liked by 1 persoon

  24. Heel erg jammer om te lezen, juist omdat je zo’n mooi blog hebt en met zo veel passie schrijft over boeken. Daar wordt het internet toch net een klein beetje minder mooi van.

    Passie is alleen vol te houden als het goed voelt en die balans slaat overduidelijk nu aan de verkeerde kant door. Ik sluit me wel aan bij Peter (petepel) vanuit de ervaring die ik zelf heb met bloggen: verwijder je blog in ieder geval niet – zonde van wat je al geschreven hebt – zodat je wellicht in de toekomst nog eens de draad kunt oppakken mocht je daar dan wel aan toe zijn.

    En je moet maar zo denken, grote artiesten hebben spectaculaire comebacks 😉 Ik ben blij dat je wel blijft lezen, twitteren en “Hebbannen”

    Liked by 1 persoon

    • Dankjewel Raymond!
      Ik verwijder mijn blog zeker niet, mensen kunnen wellicht nog wat aan de recensies of tips hebben. Ik heb destijds mijn oude blog per ongeluk verwijderd en daar baalde ik enorm van, dus dat zal ik nu zeker niet doen, mooi “naslagwerk” zullen we maar zeggen haha. Jaaaa en ik heb nu nog meer tijd straks om te lezen, voordat ik het weet zit ik weer op mijn oude niveau, 4 tot 5 boeken lezen per week 😉

      Like

  25. Na het laten bezinken van de dreun 😉 en het lezen van alles wat hier boven gezegd moest worden door al je lieve volgers, wil ik alleen even kwijt dat ik respect heb voor je keuze en het zeker ook begrijp. Je blog is geen eenheidsworst, niet 13 in een dozijn en zeker geen doorsnee boekenblog omdat je altijd dat beetje extra tevoorschijn weet te toveren. Dus ik neem nog steeds mijn puntmuts voor je af 😉

    Liked by 1 persoon

  26. Gosh… dapper besluit. Het moet geen verplichting zijn maar leuk blijven als hobby. Daarom ben ik ook nooit heel extreem actief. Maar had juist bewondering hoe jij elke keer weer maar met iets nieuws aan kwam.
    Maar ik denk dat deze beslissing je veel rust heeft gegeven.

    Liked by 1 persoon

  27. Hoi Sandra, ik ken jouw blog pas sinds kort, maar ik vind het jammer dat je er mee stopt. Zelf twijfel ik ook af en toe aan de meerwaarde van een blog, maar voorlopig wil ik nog wel even doorgaan. Groetjes, Erik

    Liked by 1 persoon

    • Hoi Sandra, ik zag dat je mijn blog hebt toegevoegd aan je blogrol. Hartelijk dank daarvoor. Dat ik dagelijks een blogpost plaats komt doordat ik de afgelopen 5 jaar al veel korte besprekingen heb geplaatst op librarything. Deze oude besprekingen zet ik met een tempo van een bespreking per dag op mijn blog. Ik lees echt niet een boek per dag hoor, ik denk dat mijn gemiddelde op ongeveer een boek per week ligt (fotoboeken niet meegerekend). Groetjes, Erik

      Like

      • Ja dat had ik gelezen op je blog, leuk dat je dat op die manier doet. Helaas heb ik een uur geleden mijn blogroll verwijderd van Pinterest, ik ben alvast aan het “opruimen” ivm het einde van mijn blog 😉

        Like

  28. Henriëtte

    Hey Sandra, jammer dat je stopt met je blog! Ik had echt het idee dat je je draai gevonden
    had en dat dit je goed ligt. Maar los van de kwaliteit van je blog, als het plezier weg is, dan is het moeilijk om de motivatie te vinden om er mee verder te gaan. Ik hoop wel dat het leesplezier an sich blijft ! Groetjes!

    Liked by 1 persoon

  29. Het Leeslint

    Ow 😦 jammer, ik las met veel plezier je artikelen.
    Ik hoop dat je deze laatste weken nog kan geniet van het bloggen en dat je er met veel plezier op terug kan kijken in het nieuwe jaar!
    Ik wens je veel plezier met wat er ook als vervanging gaat komen.
    🙂

    Liked by 1 persoon

  30. Jammer, want ik vond dat je leuke boeken besprak die ik normaal gesproken niet zelf zou uitkiezen… Maar goed, het bloggen moet je doen omdat je het zelf leuk vindt, dus ik snap je beslissing. Veel plezier nog even in dit laatste maandje bloggen!

    Liked by 1 persoon

  31. Ik kwam toevallig via Twitter op dit blog terecht en zag deze melding. Omdat ik zelf ook blog heb ik een aantal reacties gelezen. Als je geen plezier meer hebt in bloggen is het inderdaad beter om te stoppen. Ik weet hoeveel tijd er gaat zitten in een recensie. Met blogposten over boeken ben ik meestal een paar uur bezig. Omdat ik alleen boeken lees die te maken hebben met het thema van mijn blog vind ik het nog steeds leuk om ze te schrijven.
    Veel plezier met de tijd die je overhoudt na 1 januari :-).

    Liked by 1 persoon

    • Dankjewel Hans! Op zich kost het bloggen mij niet veel tijd, wekelijks hooguit 4 uurtjes, ik plan veel vooruit en recensies schrijven gaat vrij snel omdat ik digitaal notities maak tijdens het lezen (Evernote is hier ideaal voor), kwestie van knippen en plakken en klaar is de recensie.
      Leuke blog heb jij trouwens! Familie van mij woont ongeveer 5 maanden per jaar in Zweden.

      Like

Reacties zijn gesloten.