Het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel #7

Standaard

Dit is alweer de 7e blogpost van mijn rubriek Het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel en ik geniet iedere keer van al jullie antwoorden, ja ik zoek alle titels op als ik het boek niet ken en ik schrijf gemiddeld 3 titels op mijn “nog te lezen boeken lijstje”, jullie antwoorden inspireren mij!

Lezende oude vrouw, Gerard Dou

Lezende oude vrouw, Gerard Dou, ca. 1631

Dit prachtige schilderij is rond 1631 gemaakt door Gerard Dou; het zgn. portret van Rembrandts moeder: Neeltgen Willemsdr van Zuijdtbroeck (het is dus niet door Rembrandt geschilderd zoals velen denken).

 

 Wat gebeurde er deze week op mijn blog

  • Boekrecensie Heilbrons hel van Jannetje Koelewijn
  • Blogpost #50books vraag 40: hoe belangrijk is de eerste zin van een boek en welk goed voorbeeld ken je?
  • Blogpost op Hebban over Blogpraat
  • Boekrecensie op Hebban van Nachtlicht van Albert Sánchez Piñol

 

Wat lees ik momenteel

In stukjes Marc Marie Huijbregts, Victus de val van Barcelona van Albert Sánchez Piñol

Ik lees nog steeds in Victus, de val van Barcelona van Albert Sánchez Piñol en ik ben gisteren begonnen in In stukjes Marc Marie Huijbregts, een heerlijke verhalenbundel!

 

 

 

 

Vertel, welk boek lees jij momenteel? 

Onderhand weet je dat je ook via mijn Facebookpagina (klik) mag reageren op dit bericht, of via Twitter (klik), gewoon doen, reageer waar jij wilt en wanneer jij wilt, vind ik leuk!

Ik wens jou een fijne zondag!

 

Sandra

26 gedachtes over “Het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel #7

  1. Hannie Snels

    Vandaag hoop ik het boek Vrijspel van Linda Jansma uit te lezen. Het is zo ontzettend goed en spannend dat ik eigenlijk niet wil stoppen met lezen.

    Liked by 1 persoon

  2. eleonore heezen-winkelman

    Ik ben gisteren begonnen in Rijk van olijven, geschiedenis en overlevering van een edele vrucht van Mort Rosenblum.
    Deze meneer kocht in 1986 (zoals hij zelf schrijft) een stapel rotsen en twintig vierkante kilometer jungle in de Provence, waarbij o.a. tweehonderd verwilderde olijfbomen hoorden.

    Nog 300 heerlijke bladzijden te gaan!

    (Daarvoor heb ik al de hele serie van Carol Drinkwater gelezen over haar olijfgaard/boerderij Appassionata in de Provence)

    Liked by 1 persoon

    • Wat een prachtige titel Tamara, klopt het dat dit een historische roman is (van wat ik op Bruna.nl lees)??
      Edit: ik dacht wat komt het mij toch bekend voor, dit boek staat op mijn nog te lezen boeken lijstje (historische romans), wat een toeval 🙂

      Like

    • T. Koopman

      Hoi Tamara!Is het een aanrader “Van zeldzame schoonheid” van Tamara Alexander!

      Groetjes en bedankt voor het reageren!!

      Liked by 1 persoon

  3. Hoi Sandra, ik ben bezig met een duitstalig fietsboek “Ich radle um die welt” van Heinz Helfgen. Heinz maakte van 1951 tot 1953 gedurende 2½ jaar een fietstocht rond de wereld. Als ik het uitheb volgt een bespreking op mijn blog. Groetjes, Erik

    Liked by 1 persoon

  4. Mij lukt het blijkbaar nooit om op zondag te antwoorden (in het weekend zit ik minder aan de computer). Nu lees ik “De bibliothecaresse van Auschwitz” van Antonio Iturbe

    Like

Reacties zijn gesloten.