Het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel #6

Standaard

Deze week is omgevlogen, mede door de angstaanjagende thrillers die ik las, brrrrrr. De foto hieronder kreeg ik via Pinterest toegestuurd door Antoinette (klik), een schot in de roos, ik vind het een prachtig schilderij en de naam Zondagmorgen is zo toepasselijk, nogmaals bedankt Antoinette!

Jozef Israëls: Sunday Morning, 1880

Jozef Israëls: Zondagmorgen, 1880

 Wat gebeurde er deze week op mijn blog

Wat lees ik momenteel

wat lees ik

 

 

Ik begin vanmorgen in Aan de oever van Rafael Chirbes en lees ondertussen ook nog Victus, de val van Barcelona van Albert Sánchez Piñol. Zodra ik Aan de oever uit heb lees ik Victus uit en lees vanaf dat moment nog maar één boek tegelijk.

 

Twee of meerdere boeken tegelijk lezen deed ik nooit tot een maand of 3 terug, ik vraag mijzelf nu regelmatig af waar een hoofdpersoon gebleven is uit het ene boek terwijl ik het andere boek lees, niet zo handig 😉  Ik heb wel gemerkt dat het prima gaat als het een verhalenbundel is.

Vertel, welk boek lees jij momenteel? 

Onderhand weet je dat je ook via mijn Facebookpagina (klik) mag reageren op dit bericht, of via Twitter (klik), gewoon doen, reageer waar jij wilt en wanneer jij wilt, vind ik leuk!

Enne hoe doe jij dat, lees jij één boek tegelijk of heb jij meerdere boeken open liggen?

Fijne zondag!

 

Sandra

 

 

28 gedachtes over “Het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel #6

  1. Jeanette

    Ik lees nu nog geen boek Rode sneeuw in december van Simone van der Vlugt gisterenavond uitgelezen. Wil nu beginnen in Onuitwisbaar van Kristen Heitzman.

    Liked by 1 persoon

      • Jeanette

        Mijn verwachtingen waren hoog alle boeken van Kristen Heitzman gelezen, maar dit verhaal kan me echt niet bekoren. Ik ga stoppen en beginnen aan Ventoux van Bert Wagendorp,

        Like

      • Raar is dat het, als je alle boeken van een schrijver gelezen hebt en ze allen geweldig vond en dan tegen een boek aanloopt die minder leuk is. Groot gelijk, ik ben benieuwd naar je leeservaring met Ventoux Jeanette!

        Like

  2. jacolinemaes

    Ik ben op dit moment vooral aan het lezen in Blue Lily, Lily Blue (The Raven Cycle #3) van Maggie Stiefvater, maar ik ben ook nog bezig in het laatste deel van Academicus Vampyrus van Richelle Mead, De Sterren Stil van Natalie Koch en Onsterfelijk van Julie Kagawa.

    Liked by 1 persoon

  3. Désirée

    Ik lees ook nog steeds Victus (derde deel), heb net boek van Herman Koch ‘Geachte heer M.’ uit. Ga vandaag aan Ongrijpbaar van Bianca beginnen !
    En heb ‘dansen in de hemel ‘ van de bieb 🙂

    Like

  4. Ik ben nu ongeveer halverwege ‘Een kort oponthoud op de weg van Auschwitz’ van de Zweedse schrijver Göran Rosenberg. Interessant en indringend boek in een prettige stijl over de concentratiekampwereld tijdens de tweede wereldoorlog (de verschillende kampen die er waren, hoe mensen van het ene naar het andere werden gebracht en welke rol Zweden hierin speelt) die ik eigenlijk helemaal niet kende.

    Like

  5. Nog steeds bezig in Koch… ps…binnenkort hierover een leuk verhaal op mijn blog: Verborgen Schatten.
    Daarnaast nog een boek over verdwenen beschavingen… soms vraag ik me af of ze er überhaubt nog wel zijn… maar dat is een andere discussie. 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Muchachas van Katherine Pancol lees ik op dit moment. Ik was fan van haar eerste trilogie, dus erf benieuwd naar het vervolg. Tot nu toe ben ik al tevreden.
    Verder lees ik ook altijd heel wat salontafel boeken. Over design, mode, muziek…

    Liked by 1 persoon

  7. Goh, ik lees ook wel verschillende boeken door elkaar, maar zelden twee romans. Als dat wel het geval is, raak ik soms inderdaad ook in de war.
    Op dit moment lees ik als “hoofdboek” The architecture of happiness van Alain de Botton.
    Daarnaast lees ik ook in
    – Blogboek van Kelly Deriemaeker: hier lees ik af en toe eens een hoofdstukje in.
    – Schwyzertuutsch: Praktische Sprachlehre Des Schweizerdeutschen: “Gruezi Mitenand” van Arthur Baur: dit is meer een leerboek, dus ik lees ongeveer 1x per week een hoofdstukje als “studiemoment”.
    – The Dilbert Principle : A Cubicle’s-Eye View of Bosses, Meetings, Management Fads & Other Workplace Afflictions van Scott Adams: dit is wc-lectuur 🙂 Hier ga ik dus lang over doen, want ik lees max. 2 blz. per keer.

    In de aanvullende boeken lees ik dus echt wel meer in kleine beetjes per keer i.p.v. er echt in door te lezen.
    Ik heb ook een boek klaarliggen met een aantal korte stripverhalen, wat dus ook meer een tussendoortje zal worden.

    Liked by 1 persoon

  8. Gisteren heb ik de eerste maandag van de maand uitgelezen, omdat ik idd voor het schrijven van de recensie niet in de war wilden raken met andere hoofdpersonen, ’s avonds gewoon het dikke boek van Schama geopend, bekeken, hier en daar wat gelezen. Nu maar vlug verder met ‘een goed nest’ van Tessa de Loo, want dat is een toptitel van de bibliotheek, kreeg vanmorgen al een mailtje dat ik hem weer in moest leveren, moet dus voor donderdag uit 😉 Twee totaal verschillende boeken lees ik wel naast elkaar. Ik ben benieuwd naar jouw recensie over het gele boek.

    Liked by 1 persoon

    • Aha dan ga ik straks je recensie lezen van De eerste maandag, ik loop een beetje achter met blogs lezen 😉 Ik ben erg benieuwd naar jouw recensie over het boek van Simon Schama. Ik heb gisteren trouwens een boekenbon gewonnen bij Bruna en ik ga een boek van hem kopen!

      Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.