Boeken update oktober 2014

Standaard

Oktober, de maand waarin ik twee weken lang thrillers las én de maand waarin ik een boek las dat linea recta eindigde in mijn top 5 boeken van 2014. Ja je leest het goed, ik wacht niet tot eind december met het maken van een top 5 lijstje, welnee, mijn top 5 heb ik in augustus al gemaakt en tot nu toe heb ik slechts twee boeken omgewisseld. Genoeg gekletst, over naar de update!

Update oktober

Welke boeken heb ik deze maand gelezen:

Eerlijk gezegd was ik stomverbaasd dat ik maar liefst 10 boeken heb gelezen deze maand en zelfs in nummer 11 ben begonnen (Victus van Albert Sánchez Piñol), dat is sinds juni van dit jaar niet meer voorgekomen.

  1. Het einde van het Zwitsers bankgeheim van Dirk de Wolf (klik)
  2. Gouden jaren van Annegreet van Bergen (klik)
  3. Hier blijf ik van Sanneke van Hassel (klik)
  4. Oogst van Jim Crace (klik)
  5. Heilbrons hel van  Jannetje Koelewijn (volgt 4 november)
  6. Memento Mori van Jolka (klik)
  7. De ooggetuige van Simone van der Vlugt (klik)
  8. Ongrijpbaar van Bianca Nederlof (klik)
  9. Vreemden in de nacht van Judith Visser (klik)
  10. De kraamhulp van Esther Verhoef (klik)

Welk boek was mijn favoriet deze maand

Heilbrons hel van Jannetje Koelewijn, zonder twijfel en maandag a.s. lees je op mijn blog waarom.

Stand van zaken Ik lees Nederlands 2014

Ik heb 8 boeken kunnen toevoegen, momenteel heb ik 58 boeken van Nederlandse/Vlaamse schrijvers gelezen. Mijn challenge heb ik vorige maand al volbracht en uiteraard ga ik gewoon door.

Welke leesexemplaren heb ik deze maand ontvangen

  • Oogst van Jim Crace via uitgever De Geus
  • Memento Mori van Jolka via LetterRijn
  • Ongrijpbaar van Bianca Nederlof via LetterRijn
  • Heilbrons hel van Jannetje Koelewijn via Atlas Contact (mijn recensie komt 4 november online).
  • In Stukjes van Marc-Marie Huijbregts via Atlas Contact (mijn recensie komt 14 november online)
  • Aan de oever, van Rafael Chirbes via Meridiaan Uitgevers (mijn recensie komt 12 november online)
  • Suzanne en Edouard Manet van Thera Coppens via Meulenhoff (mijn recensie komt 17 november online (ovb))
  • Het Rosie effect van Graeme C. Simsion via  Luitingh-Sijthoff (recensie volgt in november op Goodreads en Hebban)

Overige in oktober 2014

  • Helaas blijkt het in de praktijk nogal een uitdaging te zijn om elke maand een klassieker te lezen en recenseren, deze maand lukte het niet. Ik ga het weer oppakken, al weet ik nog niet wanneer.
  • Ik heb de Thrillerweken succesvol kunnen afsluiten, ik heb alle 5 thrillers uitgelezen, al kostte het mij soms enige moeite (klik). De samenwerking met Christina beviel erg goed, wij gaan in 2015 weer samenwerken, hoe leuk is dat?
  • Ik hield 2 winacties in oktober, één op mijn blog en één op mijn Facebookpagina.
  • Ik stopte begin deze maand met Instagram en Google + en ik heb daar geen moment spijt van gehad.

Vooruitblik komende maanden

  • Vanaf november ga ik een keer in de twee maanden samenwerken met een collega boekenblogger, het hoe en wat verklappen wij later!
  • Zoals ik hierboven al zei ben ik deze week in de Nederlandse versie van Victus begonnen. Dit is het tweede boek dat ik van Albert Sánchez Piñol lees (in 2006 las ik Nachtlicht, zijn bizarre debuut) en behalve dat ik Victus een zeer bijzonder boek vind, vind ik de schrijver al minstens even bijzonder en daarom zal er nog een tweede indruk artikel van Victus komen, een round up van Victus én een blogpost over deze bijzondere schrijver zelf. Enne, ik ben van plan om dit vaker te doen, een blogpost schrijven over een schrijver.

Wat was jouw favoriete boek deze maand en als je sterren mocht geven, hoeveel sterren zou je het dan geven?

 

Sandra

 

 

8 gedachtes over “Boeken update oktober 2014

  1. Gelukkig ben je nog wel op twitter anders zou ik je niet zo goed kunnen volgen. 🙂
    En best een beetje jaloers op je veellezerei. Bij mij gaat dat niet zo makkelijk, al zou ik wel willen.

    Liked by 1 persoon

  2. Van de boeken die ik in oktober las vond ik Marie van Julie De Keersmaecker het beste, het meest aangrijpend en dus ook bijblijvend. Ik gaf dit boek dan ook 5 sterren.

    Like

  3. In oktober las ik het derde deel van de geniale toekomsttrilogie van Margaret Atwood en verder vond ‘No en ik’ van Delphine de Vigan erg goed, over een meisje dat bevriend raakt met een dakloze jonge vrouw: http://lalageleest.wordpress.com/
    (Reactie gemodereerd, direct links verwijderd, zijn niet toegestaan.)

    Like

Reacties zijn gesloten.