Cause this is thriller, thriller night!

Standaard

Thrillers, ik heb ze eerder gelezen en gerecenseerd voor mijn blog en soms vond ik het een goed boek, maar mijn liefde voor literatuur en de drang die ik voel om literatuur met jullie te delen is vele malen groter. Maar, ik weet dat veel van de bezoekers van mijn blog heel graag thrillers lezen en sommige schrijven ze zelfs. Voor mij voldoende reden om oktober, de maand van Halloween een stempel te geven; van 20 tot en met 30 oktober zijn “Thrillerweken” op Sandra schrijft en leest!

Facebook pagina banner

Waarom de Thrillerweken

Zoals ik hierboven al schreef, ik weet dat veel bezoekers van mijn boekenblog én Facebookpagina groot fan zijn van thrillers, dus het leek mij een leuk idee om hier iets mee te doen en speciaal voor jullie uit mijn “comfort zone” te stappen. Het toeval wilde dat uitgever LetterRijn mij in dezelfde week benaderde met de vraag of ik in oktober 2 nieuwe thrillers van hen wilde lezen en recenseren voor mijn blog en hoe langer ik er over nadacht, hoe leuker ik het vond om eens uit mijn veilige wereldje te stappen.

Niet lang daarna sprak ik af met Christina van Christina’s boekenhoekje (klik), wij dachten na over een leuke samenwerking met onze blogs en zo ontstond het idee om deze Thrillerweken samen te doen. Wij hadden op 11 augustus afgesproken in Alkmaar en onder het genot van veel koffie en heerlijke broodjes begonnen wij de Thrillerweken vorm te geven. Gelijktijdig besloten we dat we pas op 17 oktober bekend zouden maken wat wij gingen doen; wat onze samenwerking inhield en zo konden wij de “spanning” lekker opbouwen.

De Thrillerweken

Zowel Christina als ikzelf gaan meerdere thrillers lezen en recenseren voor onze blogs, wij lezen gezamenlijk 3 thrillers en daarnaast lezen wij beide nog 2 thrillers. Ja je leest het goed, ik ga 5 (!) thrillers lezen, sterker nog, als jij dit leest ben ik net begonnen in Memento Mori van Jolka (klik).

Als je mijn Facebookpagina volgt, dan herinner jij je vast wel dat ik op 8 augustus (klik) vroeg wat jullie favoriete boeken top 5 van 2014 was? Gelukkig noemden een aantal van jullie thrillers, want ik wilde jullie suggesties overnemen tijdens de Thrillerweken 😉 Ik koos 3 thrillers uit, maar helaas was Onderhuids van Julia Keller (aangeraden door José) nog niet binnen bij de bibliotheek dus lees ik De ooggetuige van Simone van der Vlugt, een boek uit mijn stapel van 23 ongelezen boeken.

Mijn schema

  • Mijn boekrecensie van Memento Mori van Jolka (klik) komt op 20 oktober online en Christina plaatst gelijktijdig haar boekrecensie van dit boek online
  • Mijn boekrecensie van De ooggetuige van Simone vd Vlugt komt op 22 oktober online
  • Mijn boekrecensie van Ongrijpbaar van Bianca Nederlof (klik) en winactie komen op 24 oktober online, Christina plaatst gelijktijdig haar boekrecensie en winactie online
  • Mijn boekrecensie van Vreemden in de nacht van Judith Visser komt op 27 oktober online, dit boek werd mij aangeraden door Michelle (dankjewel!)
  • Mijn boekrecensie van De Kraamhulp van Esther Verhoef komt op 29 oktober online, dit boek werd mij aangeraden door Linda (dankjewel!)
  • De afsluiting van de Thrillerweken en de uitslag van de winactie komt op 30 oktober online, Christina plaatst gelijktijdig haar afsluiting en de uitslag van haar winactie online

Ben jij benieuwd welke boeken Christina verder gaat lezen: klik

Overige

Normaliter plaats ik mijn boekrecensies om 05.00 uur online, speciaal voor de vroege vogels onder ons, echter tijdens de Thrillerweken komen mijn blogposts en boekrecensies om 07.00 uur online, tegelijk met die van Christina.

Op mijn Facebookpagina zal je de komende 2 weken ook berichtjes van Christina aantreffen, zij plaatst o.a. updates over de thrillers die zij leest en als je haar volgt op Twitter, dan weet je zeker dat je niets mist! Enne, als je de hash tag #CSOktober volgt op Twitter, dan mis je niets van onze Thrillerweken.

Wish me luck 😉

 

Sandra

It’s close to midnight and something evil’s lurking in the dark
Under the moonlight you see a sight that almost stops your heart
You try to scream but terror takes the sound before you make it
You start to freeze as horror looks you right between the eyes,
You’re paralyzed

‘Cause this is thriller, thriller night
And no one’s gonna save you from the beast about to strike
You know it’s thriller, thriller night
You’re fighting for your life inside a killer, thriller tonight

You hear the door slam and realize there’s nowhere left to run
You feel the cold hand and wonder if you’ll ever see the sun
You close your eyes and hope that this is just imagination
Girl, But all the while you hear a creature creepin’ up behind
You’re out of time

30 gedachtes over “Cause this is thriller, thriller night!

  1. Désirée

    Leuk Sandra, ik lees eigenlijk net als jij historische romans of literatuur. Maar probeer ook open te staan voor andere genres, dus kom maar op met je pakkende recensies 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Leuke active, vraagje: waarom alleen Nederlands? Ik wilde net starten met I am Pilgrim van Terry Hayes, schijnt het summum te zijn op het gebied van thrillers. Veel succes en leesplezier!

    Liked by 1 persoon

    • Dankjewel! Ik heb daar niet bewust voor gekozen, stom toeval. Ik ben Pelgrim wilde ik eerst uitkiezen maar dan kwam ik in tijdnood omdat het een dik boek is en ik mijn recensies voor de eerste 2 weken van november ook al had gepland 😉

      Like

  3. Jeanette

    Thrillers lees ik er ook tussen door, ik kan thrillers vanwege de spanning bijna nooit wegleggen. Dan blijf ik maar door lezen. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Vijf boeken in 10 dagen, zo kom je niet aan slapen toe, jij kan je bed wel verkopen.

    Liked by 2 people

    • Ja dat herinner ik mij ook van thrillers, je bent sneller geneigd om door te lezen. Gelukkig zijn deze 5 boeken geen dikke pillen, anders had ik het niet gered hoor, scheelt dat? 😉

      Like

  4. Voetje

    Ik vind dit echt een leuk idee en vooral dat twee bloggers samen’werken’ vind ik leuk om te lezen 🙂 Jammer genoeg heb ik al andere boeken gepland om te lezen en kan ik daar niet of moeilijk onderuit;

    Liked by 1 persoon

  5. Ik lees al graag eens een thriller tussendoor, Jo Nesbo is mijn grote favoriet, doet me eraan denken dat het alweer een tijd geleden is dat ik iets van hem las!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.