Het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel #2

Standaard

Vorige week plaatste ik een nieuwe rubriek op mijn blog: “het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel“. Ik heb genoten van de tientallen reacties op mijn rubriek, zowel via mijn blog, via Twitter en via mijn Facebookpagina. En niet alleen genoten maar ik heb ook een stuk of 5 titels en schrijvers overgenomen uit de reacties, mijn nog te lezen boeken lijst wordt langer en langer en dat is prima, stel je voor dat je ooit zonder inspiratie zit?!

koffie

Wat gebeurde er deze week op mijn blog:

 

Wat lees ik momenteel:

Gouden jaren Gouden jaren van Annegreet van Bergen

 

 

 

S

S van Doug Dorst (inderdaad, nog steeds 😉 ).

 

 

 

 

Vertel, welk boek lees jij momenteel? 

Enne, het geeft niets als je nog hetzelfde boek als vorige week leest, je ziet dat ik ook niet erg ben opgeschoten met het boek S van Doug Dorst, ach, soms moet je in de stemming zijn voor een bepaald boek, of tijd, want dat ontbreekt soms, dus lees je nog in hetzelfde boek als vorige week, laat het gewoon achter in de comments, wie weet breng jij wel iemand op het idee om ook dat leuke boek te gaan lezen?!

Onderhand weet je dat je ook via mijn Facebookpagina (klik) mag reageren op dit bericht, of via Twitter (klik), gewoon doen, reageer waar jij wilt en wanneer jij wilt, vind ik leuk!

Fijne zondag!

 

Sandra

 

ps: houd mijn Facebookpagina goed in de gaten dinsdag plaats ik een winactie!

31 gedachtes over “Het is vandaag zondag, welk boek lees jij momenteel #2

  1. Jeanette

    Momenteel lees ik niets net een boek uit, geleend bij de bieb. Een affaire in Cornwall van Liz Fenwick. Het was een leuk boek, maar niet echt een aanrader. Het gaat over Judith die haar aanstaande man in de kerk alleen laat staan. Ze komt op aanraden van haar peettante op Pengarrock een vervallen huis in Cornwall. Hier kabbelt haar leven verder en catalogiseerd ze de bibliotheek van het huis en de boeken die de eigenaar zelf heeft geschreven. Hierdoor komt ze veel te weten over de geschiedenis van het huis en de verdwenen juwelen. Fijne zondag.

    Liked by 1 persoon

    • Hmmm toch lijkt het boek mij leuk als lekker tussendoor boek Jeanette, je omschrijving hoe zij meer te weten komt over de geschiedenis klinkt leuk!! Ik noteer het boek, dankjewel!

      Like

  2. Voetje

    Ik ben “De moed van imperfectie” van Brené Brown aan het lezen en recenseren voor AN-BN, verslagje volgt later op mijn blog.

    Liked by 1 persoon

  3. Op dit moment lees ik ‘Tijgers in de nacht’ van Fiona McFarlane. Het boek zag ik een paar maanden geleden bij boekbloggers voorbij komen en viel me nu op in de bibliotheek. Nu, na 60 pagina’s, spreekt het boek me erg aan. De roman balanceert op het randje van werkelijkheid en verbeelding. Een uitdaging voor de lezer om te bepalen wat wat is en waarom!

    Like

    • Ja ik zag het laatst ook bij de bieb maar had al een hele stapel boeken in mijn tas liggen, dus heb het voor nu even laten liggen, ben benieuwd hoe jij het boek uiteindelijk vind Suzanne!

      Like

  4. Ik lees nu nog ‘Ik was Alice’ (Alice I Have Been) van Melanie Benjamin. Meegenomen bij het boekenfestijn omdat 7,50 nog steeds echt niet duur is voor een boek, en het onderwerp me erg aanspreekt – met literatuurlessen van mijn studie hebben we het al wel eens over Alice Liddell gehad. Zelfs nu ik een vertaling lees (daar ben ik normaal niet zo van) kan ik het boek bijna niet wegleggen, echt een aanrader dus!

    Liked by 1 persoon

  5. Op deze mooie zondag, ga ik eerst mezelf moe maken met een halve marathon en daarna heerlijk niets doen met onderstaande boeken:
    – Sonea, De Rebel – Trudy Canavan
    – Boos op de lucht – Paul de Leeuw
    – Rokjes dag – Martin Bril

    Like

    • Zooooo jij bent sportief, heb je de halve marathon uitgelopen vandaag??? Sonea, De rebel komt uit de Zwarte Magiërs trilogie toch? Een vriendin van mij heeft deze serie gelezen.

      Like

      • Zekers!! Nu dood op de bank.. hahaha.. 1:43 over gedaan. Trots. 🙂
        Ja inderdaad! De eerste trilogie was sterk, deze is even doorkomen maar zeker weten leuk! Misschien mag je hem lenen van je vriendin. 😀

        Like

  6. jacolinemaes

    Momenteel lees ik De Mensendokter van Arnon Grunberg (erg grappig), Offergave van Richelle Mead (spannend) en Het Examen van Joelle Charbonneau (niet echt geweldig, maar het laatste deel van een serie en dus lees ik hem uiteindelijk wel uit).

    Liked by 1 persoon

      • Wel, ik heb al vlottere boeken gelezen natuurlijk 🙂 Maar het leest eigenlijk best wel vlot, al hangt dat natuurlijk sterk af van de versie die je kiest (vertaald in versvorm of als proza) en in hoeverre je alle bijkomende informatie in de voetnoten ook leest. Die zijn weliswaar heel interessant, maar onderbreken de hoofdtekst bij wijze van spreken twee keer per paragraaf, waardoor het moeilijk is om “in” het verhaal te komen. Ik lees nu dus de proza-vertaling en negeer het merendeel van de voetnoten 😉
        Een uitgebreidere recensie/samenvatting volgt nog op mijn blog eens ik het uit heb.

        Like

  7. Vandaag lees ik verder in 2666 van Roberto Bolaño als onderdeel van mijn Read-A-Long.
    Ben bezig in deel 3, en heb gister een samenvatting van deel 1 geschreven en gepost. Ga nu beginnen aan het beantwoorden van enkele vragen over deel 1 en wat mijn algemene indruk is. Komt hoogstwaarschijnlijk morgen of overmorgen online.

    Liked by 1 persoon

    • Ik heb zojuist je samenvatting van deel 1 gelezen. Ik heb een aantal jaar geleden een negatieve recensie over dit boek gelezen en een oud collega vond het boek erg langdradig, vervolgens kocht ik het boek niet, stom want je moet uiteraard zelf een mening vormen over een boek, afijn jouw blogpost maakt mij dus erg nieuwsgierig, ik kijk uit naar je volgende deel over 2666!

      Like

  8. In het weekend kom ik eigenlijk weinig aan lezen toe. Ben op dit moment “Expo 58” van Jonathan Coe aan het lezen, maar daar ben ik al een week mee bezig. Afgelopen vrijdag heb ik “Bunkerdagboek” van Kevin Brooks uitgelezen, een verbijsterend boek en voor mij een van de beste boeken die ik dit jaar heb gelezen.

    Like

Reacties zijn gesloten.