Boeken update september

Standaard

Een paar dagen te vroeg maar ach, ik zal in deze twee dagen niet plotsklaps nog 3 boeken lezen. Ik vond september een heerlijke lees maand, zelfs met mijn leesdipje. Enne je kunt de komende weken een hoop boekrecensies verwachten op mijn blog!

september

 

Welke boeken heb ik deze maand gelezen:

  1. Stern van Thomas Heerma van Voss (klik)
  2. Kaddisj voor een kut van Dimitri Verhulst (klik)
  3. De taal is een hond van A.L. Snijders (Goodreads)
  4. Het huis aan de gouden bocht van Jessie Burton (volgt)
  5. De derde persoon van Thomas Heerma van Voss (klik)
  6. Kenau van Tessa de Loo (volgt)
  7. Hollands Siberië van Mariët Meester (volgt dinsdag in het kader van Een perfecte dag voor literatuur)
  8. Theater van Marina Tsvetajeva (volgt dinsdagmiddag, is klassieker van de maand september)

Welk boek was mijn favoriet deze maand

Kenau van Tessa de Loo! Dit is hoe een historische roman hoort te zijn, past prima in het rijtje van Evenbeeld van het duo Hoogstraaten en Opstand van Michelle Visser, ik heb genoten!

Welke boeken heb ik aangeschaft

Geen één, ik moet eerst de *kuch kuch* 23 ongelezen boeken lezen die onderin mijn boekenkast staan. Wel ontving ik van uitgever Signatuur de Nederlandse versie van Victus, de val van Barcelona, als dank voor mijn mooie artikel (klik). Hier ben ik uiteraard onwijs blij mee en ik begin hier binnenkort in.

Stand van zaken Ik lees Nederlands 2014

Ik heb 6 boeken kunnen toevoegen, momenteel heb ik 50 boeken van Nederlandse/Vlaamse schrijvers gelezen en dit betekent dat ik mijn challenge volbracht heb. Ik begon mijn uitdaging met 15 boeken, daarna heb ik het opgehoogd naar 25 en tenslotte naar 50 boeken van Nederlandse/Vlaamse schrijvers. Uiteraard stop ik nu niet met Ik lees Nederlands, ik ga gewoon door.

Welke leesexemplaren heb ik deze maand ontvangen

  • Kaddisj voor een kut van Dimitri Verhulst via Uitgever Atlas Contact
  • De derde persoon van Thomas Heerma van Voss via Uitgever Thomas Rap
  • Gouden jaren van Annegreet van Bergen via Uitgever Atlas Contact

Overige in september 2014

  • In de tweede en derde week van september had ik een kleine leesdip, gelukkig was het van korte duur en vond ik het wel fijn dat ik toch wat dunnere boekjes met plezier kon lezen. In oktober kunnen jullie dan ook veel boekrecensies verwachten, een fikse inhaalslag!
  • Helaas resulteerde mijn leesdip er ook in dat ik Biljarten om half 10 van Heinrich Böll niet kon lezen voor de Classic leesgroep van Goodreads.
  • Sinds een week plaats ik bij de algemene gegevens van het boek buttons van Goodreads en Hebban, op deze manier kunnen jullie het boek gelijk toevoegen aan jullie “wil ik lezen” lijst, handig toch?

Vooruitblik komende maanden:

In oktober en november kun je boekrecensies verwachten van onder andere:
  • Boven is het stil van Gerbrand Bakker
  • Het huis aan de Gouden bocht van Jessie Burton en Kenau van Tessa de Loo (dubbele-recensie*)
  • Victus, de val van Barcelona van Albert Sánchz Piñol
  • De Kraamhulp van Esther Verhoef (aangeraden door Linda )
  • Gouden jaren van Annegreet van Bergen
  • Onderhuids van Julia Keller (aangeraden door José)
  • “S” van Doug Dorst
  • La Superba van Ilja Leonard Pfeijffer
  • Het Vlindereiland van Corina Bomann (aangeraden door Jeanette)
  • Tonio van A.F.th. van der Heijden
  • Tornado van B. Nijenhuis, het boek dat ik ontving van Antoinette, is de klassieker van de maand oktober (klik).
  • Vreemden in de nacht van Judith Visser (aangeraden door Michelle)
Overige
  • Maandag 13 oktober is het weer zwerfboekendag (klik), ik heb alvast een leuk boek klaargelegd!
  • Begin oktober plaats ik een winactie (alleen) op mijn Facebookpagina (klik) waarbij je een leuk boek kunt winnen, gewoon omdat ik zo blij ben dat ik al 119 “likes” heb, stay tuned!
  • Je hebt op social media al een paar keer iets voorbij zien komen over de samenwerking tussen mij en Christina van Christina’s boekenhoekje (klik). Behalve een dubbele winactie worden de laatste twee weken een tikkeltje “eng” op onze blogs 😉 Kun jij al raden wat er gaat gebeuren?!

Wat was jouw favoriete boek in september?

 

Sandra

 

* Onlangs plaatste Judith van Biebmiepje een dubbele-recensie, zij inspireerde mij en ik besloot een dubbele-recensie te schrijven van 2 boeken die hetzelfde genre hebben (in dit geval historische roman).

23 gedachtes over “Boeken update september

  1. mddigitaal

    Ziet er weer goed uit! ‘Kenau’ heeft mij er ook van overtuigd dat historische romans zeer de moeite waard zijn…

    Liked by 1 persoon

  2. Jeanette

    Kenau van Tessa de Loo vond ik een prachtige historische roman en het frist gelijk je geschiedenis over Nederland weer eens wat op. Opstand van Michelle Visser staat op mijn nog te lezen lijst. Er is ook een boek over de dochter van Kenau geschreven jeugd boek 12 tot 17 jaar Kathelijne de dochter van Kenau geschreven door Lydia Rood. Ga vanmiddag maar weer eens langs de bieb ook al staat mijn ereader vol met nieuwe boeken. Snuffelen naar ander lees voer blijft leuk. Fijne leesmaand hopelijk zonder leesdip voor je, maar acht boeken met leesdip is niet slecht.

    Liked by 1 persoon

    • Ja daar heb je gelijk in Jeanette. het frist je geheugen inderdaad op over de Nederlandse geschiedenis. Ik ken het boek van Lydia Rood nog niet, thanks voor de tip, ik ga morgen even langs de bibliotheek 🙂 Jij ook een fijne leesmaand toegewenst!

      Like

  3. Leuk om te lezen dat je de Kraamhulp de komende maand gaat lezen. Ik ben erg benieuwd wat je er van zult gaan vinden.

    Like

  4. Voetje

    Voor mijn doen heb ik in september ook redelijk veel gelezen. Verborgen gezichten van Nora de Ruyter vond ik het beste boek.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.