#50books, wat is het en waarom doe ik mee?

Standaard

Ik had al een aantal keer #50books voorbij zien komen bij collega blogger Peter (klik) en bij Martha (klik). Het intrigeerde mij, hoe is dit ontstaan en waarom doen er zoveel bloggers mee? Die laatste vraag werd snel beantwoord: omdat het leuk is!

50books

Wat is #50books

Uitleg van Peter (klik): “Het #50books initiatief is bij mij ontstaan naar aanleiding van de 30songschallenges maar gaat anders ingevuld worden. Elke week op zondag zal ik een nieuwe boekvraag posten die door iedereen vrij mag worden ingevuld. Alles is toegestaan. Een foto, een recensie, een persoonlijke herinnering, enzovoorts. De beantwoording van de vraag hoeft helemaal niet op dezelfde dag of binnen een week. Wanneer je het blog klaar hebt, post het dan en plaats een link onder de betreffende vraag, zodat iedereen het kan volgen en bij je komt kijken.”

In het kort komt het er op neer dat je 50 weken lang een vraag uit deze lijst (klik) beantwoord, op wat voor manier dan ook, met tekst, een foto, een recensie, etc. Er doen al heel wat (boeken)bloggers aan mee, zie dit resultaat via google (klik) en binnenkort staat mijn boekenblog daar dus ook tussen.

Wat ga ik doen met #50books

Als je mij kent, dan weet je dat ik graag mijn eigen stempel op dingen druk, er zal dus niet wekelijks een blogpost online komen waarin ik een vraag uit #50books beantwoord en uiteraard ben ik ook nog eigenwijs genoeg om niet bij vraag 1 te beginnen, ik prik lukraak een vraag en schrijf daar een bijpassende blogpost over.

Waarom ga ik mee doen

Ik houd van uitdagingen, ik houd van boeken en ik praat graag over boeken, voldoende redenen om hier aan mee te willen doen, toch?!

Noem eens een voorbeeld van zo’n vraag

  • Vraag 43: Kun jij herkennen of een boek door een man of vrouw is geschreven?
  • Vraag 33: Wat vinden jullie van auteurs die ook onder pseudoniem publiceren?
  • Vraag 27: Van welk boek heb je ooit gezegd dat je het gelezen had, terwijl dat niet zo was?
  • Vraag 16: Welk boek kreeg je bijna niet uitgelezen omdat het je de stuipen op het lijf joeg?

Begrijp je nu waarom ik mee doe aan #50books, dit zijn toch enige vragen?!

Ik heb vraag 43 (blind) uitgekozen voor mijn eerste bijdrage aan #50books, mijn blogpost komt aanstaande maandag online!

Heb jij al eerder van #50books gehoord en zou jij vraag 27 durven te beantwoorden?

Tot gauw!

 

Sandra

 

18 gedachtes over “#50books, wat is het en waarom doe ik mee?

  1. Ik heb een boekverslag ingeleverd over het Gouden ei maar heb dit boek nooit gelezen. Het verslag heb ik van mijn ex gekregen en was zo goed dat ik ook de strikvragen goed kon beantwoorden. Had als eindcijfer een 8,5 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. In Engeland heet het #bookadayuk en loopt het via Twitter. Ik reageer vrij regelmatig; in 140 tekens je favoriete roman, historische roman, roman die speelt op school, literair diner, etc. Antwoorden zijn vermakelijk. Ik ga #50boeken ook uitzoeken, dank voor de tip.

    Liked by 1 persoon

  3. Goed dat je dit weer in herinnering brengt mij. In het begin deed ik – op mijn eigen manier – wel eens mee aan #50books. Ik ga er weer eens aandacht aan besteden!

    Like

Reacties zijn gesloten.