BOEKEN UPDATE AUGUSTUS

Standaard

Augustus was de maand waarin ik louter klassieke literatuur zou lezen en recenseren voor mijn blog, echter, tussendoor las ik ter afwisseling romans en literatuur, anders zou ik het niet volgehouden hebben en ik moest uiteraard ook gelijk begin september weer boekrecensies online plaatsen, al met al vond ik augustus een heerlijke lees maand!

 

Welke boeken heb ik deze maand gelezen:

  • Eline Vere van Louis Couperus (klik)
  • Het bittere kruid van Marga Minco (klik)
  • De Verwondering van Hugo Claus (klik)
  • Van de koele meren des doods van Frederik van Eeden (klik)
  • Het volmaakte huis van Diana van der Wal (recensie komt 2 september online)
  • Miss Yellow Hair hello van Iris Hannema (voor mijn gastblog op een reisblog)
  • De verzamelde werken van A.J. Fikrey, boekhandelaar van Gabrielle Zevin (recensie komt 8 september online, inclusief leuke winactie!)
  • Verder ben ik begonnen in Victus, the fall of Barcelona by Albert Sánchez Piñol (in het Engels inderdaad) en Stern van Thomas Heerma van Voss.

Welk boek was mijn favoriet deze maand:

Van de klassiekers is dat toch Eline Vere van Louis Couperus, omdat oude liefde (LC) nu eenmaal niet roest. Van de andere drie boeken was A.J. Fikrey mijn favoriet, ik heb genoten, een boek om verliefd op te worden.

Welke boeken heb ik aangeschaft:

    • Tonio van A.F.Th. van der Heijden  (e-book)
    • Stille kracht van Louis Couperus (tweedehands)
    • Van oude mensen en dingen die voorbijgaan van Louis Couperus (tweedehands)
    • Dorsvloer vol confetti van Franca Treur (had ik geleend bij de bibliotheek maar zag hem later voor € 1,50 bij een kringloopwinkel liggen, dus meegenomen)
    • De liefste moeder die ik ooit ken van Rita Spijker (literair juweeltje)
    • Dawoed van Kader Abdolah (literair juweeltje)
    • De zwerver van Bert Wagendorp (literair juweeltje)
    • Victus, the fall of Barcelona by Albert Sánchez Piñol, gekregen van collega blogger Ciska
    • Tornado van B. Nijenhuis, gekregen van collega blogger Antoinette

Stand van zaken Ik lees Nederlands 2014:

Ik heb 6 boeken kunnen toevoegen, momenteel heb ik 44 boeken van Nederlandse/Vlaamse schrijvers gelezen.

Welke leesexemplaren heb ik deze maand ontvangen:

  • De derde persoon van Thomas Heerma van Voss via Uitgever Tomas Rap, ik lees momenteel Stern en ben erg enthousiast over zijn schrijfstijl.
  • Het einde van het Zwitsers bankgeheim van Dirk de Wolf, een anders dan anders boek, ik verheug mij hierop!

Overige in augustus 2014:

  • Ik heb deze maand best veel gelezen ten opzichte van de afgelopen maand, ik heb iets meer tempo en ik heb ook wat vooruit kunnen lezen en recenseren, dit vind ik fijn, ik houd van vooruit plannen en heb graag wat speling.
  • Ik ga in september een workshop “aanbevelingen schrijven” geven en ik vind het zeer leuk om deze workshop te ontwikkelen, voor te bereiden en te geven aan een grote groep mensen.
  • Deze week ga ik naar een lezing over het boek Victus, the fall of Barcelona, ik vroeg op Facebook of jullie daar een kort verslag van wilden lezen, (ja) ,binnenkort meer hierover. Ik ben gek op boeken maar ik heb nooit de behoefte gehad om een schrijver te ontmoeten óm de schrijver of om een boekpresentatie bij te wonen, dat is simpelweg niet mijn ding, lezingen daarentegen vind ik erg interessant, ik kan daar enorm van genieten; kijken en luisteren, heerlijk.

Vooruitblik komende maanden:

  • In de komende maanden kun je boekrecensies verwachten van o.a. Boven is het stil van Gerbrand Bakker (op jullie verzoek), Het huis aan de gouden bocht van Jessie Burton en Theater van Marina Tsvetajeva (de klassieker van de maand september).
  • Zoals ik al eerder zei doe ik mee aan een Goodreads groep die klassiekers leest, voor 1 oktober lees ik Biljarten om half 10 van Heinrich Böll, een echte Duitse klassieker, ik ben benieuwd!
  • In oktober staat er weer één en ander te gebeuren op mijn boekenblog, stay tuned!

Wat was jouw favoriete boek in augustus?

Tot de volgende keer!

 

Sandra

4 gedachtes over “BOEKEN UPDATE AUGUSTUS

  1. Mijn favoriete boek van augustus was Rafaël van Christine Otten.

    Dorsvloer vol confetti vond ik een mooi herkenbaar (op sommige vlakken) boek wat ik al las toen het net uit was. Volgende week zaterdag ga ik naar de publiekspremiere van de film tijdens Film by the Sea in Vlissingen (als ik voldoende hersteld ben)

    Like

    • Dat kan ik mij voorstellen, Rafaël is prachtig! Ik zag gisteravond op het nieuws een boot met vluchtelingen nabij Italie, ik zat gelijk weer aan Rafaël te denken, indrukwekkend.

      Heel suf, ik heb De Woongroep van Treur gelezen maar deze nog niet, ben benieuwd, wil het iig lezen voordat ik de film ga kijken.

      Like

Reacties zijn gesloten.