Vrijdag update Augustus klassieke literatuur maand… #3

Standaard

Dit is alweer de laatste update van Augustus klassieke literatuur maand op vrijdag, volgende week zondag, 31 augustus, zal ik een lange resumé online plaatsen en begin september volgt er nog een enquête.

Er werd weer veelvuldig over Augustus klassieke literatuur maand gesproken op de diverse social media kanalen, ik plaatste een winactie online maar het hoogtepunt van deze week was voor mij toch wel al jullie enthousiaste reacties op onze (Johanna, José en ikzelf) zogenaamde “trio” leesbeleving van De Verwondering van Hugo Claus (klik).

Hoe gaaf is dit, dit is het resultaat van zoekopdracht “augustus klassieke literatuur maand” op google afbeeldingen.

 Vrijdag 15 augustus tot en met donderdag 21 augustus

Deze week hebben weer veel  bloggers hun boekrecensies / leesbelevingen / geplaatst op de pagina van AKLM (klik). Een aantal van deze bloggers plaatsten deze recensies tevens op Hebban (klik (update volgt zsm)).

“Ditjes en datjes AKLM” deze week:Jose

  • Deze tweet van José van donderdagavond vond ik hilarisch!
  • Gisteren kwam dus mijn derde leesbeleving online met een winactie, waarbij ik maar liefst 4 boeken van Hugo Claus mag weggeven (klik).
  • Suzanne van Door Suzanne las Een vlucht regenwulpen van Maarten ’t Hart (klik) en haar leesbeleving maakte dat ik dit boek wil herlezen, ik las het in mijn tienerjaren en vond het destijds een draak van een boek.
  • Liselore (klik) kreeg De Stille Kracht van Louis Couperus van haar moeder en begon enthousiast met lezen, leuk!
  • Liselore stuurde mij ook een tweet met een foto van de dvd van Eline Vere, ze kwam het tegen in een winkel en moest gelijk aan mij denken 😉
  • Conny (klik) las onlangs een boek van Remco Campert.
  • Luna van Leesdame verraste deze week haar bezoekers, zij plaatst dagelijks een overzicht van haar vorderingen in Homerus en bloggers mochten die dag hun blog bij op haar website promoten (klik (misschien mag het vandaag ook nog?).
  • Linda van Linea recta (klik) las onlangs Gejaagd door de Wind, klassieker als dit kan klassieke literatuur haast niet worden, ik genoot van haar recensie!
  • Ik lees op dit moment Van de koele meren des doods van Frederik van Eeden en het voelt als thuiskomen, het leest heerlijk en is toch een wat meer afgerond verhaal dan bijvoorbeeld Eline Vere, Couperus liet de dingen soms onbenoemd, Van Eeden hanteert een compleet andere stijl, mooi!
  • Antoinette van Antoinette’s boekencommentaar (klik) besloot na mijn recensie van Het Bittere Kruid zelf ook het luisterboek hiervan te “lezen” en schreef hier een mooie recensie over.

 Vooruitzicht

  • Ik plaats vrijdag 29 augustus mijn laatste leesbeleving in het kader van Augustus klassieke literatuur maand*: Van de Koele meren des doods, het prachtige boek waar jullie op gestemd hebben.

Tenslotte, ik weet dat niet alle bezoekers van mijn blog van klassiekers houden, ik probeer regelmatig iets met jullie te delen op Facebook dat niets met AKLM te maken heeft, deze week had ik het o.a. over: Victus, the fall of Barcelona van Albert Sánchez Piñol, mijn voorliefde voor historische (literaire) romans, ik deelde de winactie van collega blogger Monique van Wie schrijft blijft (klik), plaatste mijn “blog roll” en ik vroeg jullie naar jullie favoriete leesplek.

Tot gauw!

 

Sandra

* Vanaf september zal ik maandelijks op de laatste vrijdag van de maand een leesbeleving van een klassieker plaatsen.

24 gedachtes over “Vrijdag update Augustus klassieke literatuur maand… #3

  1. Een vlucht regenwulpen, dat boek wil ik misschien ook een keer lezen, al wacht ik denk ik even af hoe jij het boek gaat vinden 😉 Tot die tijd heb ik gelukkig nog genoeg klassiekers die ik ook een keer wil lezen.

    Like

  2. jannietr

    Wat een mooie verzameling is het al geworden, Sandra! Wat leuk dat ook Karakter van Bordewijk erbij staat. Dat las ik ook graag. Ik ga zo de leesbeleving ervan eens lezen. En wat een goed idee om elke maand ook een klassieker te lezen. Misschien volg ik je voorbeeld wel. Ik hoop dat Van de koele meren des doods aan je verwachtingen voldoet. Ik vond het een mooi boek.

    Like

  3. José

    Jeetje, het wordt al een hele lijst zeg!! Na volgende week ga ik hier en daar eens rondsnuffelen!!
    Was trouwens meer meligheid dan hilariteit 😉
    Fijne avond!

    Like

  4. jannietr

    Maar betekent dat, dat je a.s. woensdag al de laatste update geeft van de AKLM? Ik denk niet dat ik het dan redt met Merijntje Gijzen….

    Like

  5. Ik heb inmiddels 3 klassiekers uit. Oeroeg, de gedaanteverwisseling & het bittere kruid vond ik stuk voor stuk goede boeken! Ik ga er nog wat over schrijven.:)

    Like

  6. Ik heb nu drie boeken uit, twee recensies komen nog. En van de week ga ik weer wat melden over Oktober: ik lees Engels maand.
    Ga vandaag of morgen beginnen met Mansfield Park van Jane Austen, denk niet dat ik die eind van de maand uit heb.

    Like

  7. Ik probeer volgende week (nog nét tijdens AKLM) mijn verslag van ‘Een dwaze maagd’ te schrijven. Ik herontdekte klassieker!
    In het najaar wil ik ‘Een vlucht regenwulpen’ herlezen, dus ik ga nu snel Suzannes recensie lezen.

    Like

    • Ah die staat bij mij ook nog op mijn lijstje Inge, ben benieuwd naar jouw recensie van Een dwaze maagd. Rustig aan, begin september mag ook nog hoor, ik blijf ze gewoon toevoegen 🙂

      Like

  8. Je gaat als een speer! Super dat je geweldige initiatief zo goed wordt opgepakt! 🙂
    Ik ben zelf begonnen in To Kill A Mockingbird, mijn tweede en laatste klassieker deze maand. So far so good, dus wordt vervolgd 🙂

    Like

    • Jaaaa ik ben er ook superblij mee, al zal ik stiekem wel blij zijn als het 1 september is (al maak ik begin september nog even de balans op en gooi ik een poll online). Wat goed dat je aan je tweede klassieker begonnen bent, ben benieuwd!!

      Like

      • Haha hoeveel klassiekers heb je zelf gelezen deze maand? Kan me voorstellen dat je na een themamaand even toe bent aan iets anders. Dat had ik ook na mijn thrillermaand; ik snakte bijna naar een roman 😉

        Like

      • Ik heb er zelf 4 gelezen, maar daarnaast organiseer en promoot ik alles zelf, (Hebban, Uitgevers, contacten met ruim 35 bloggers (volgens mij doen er nu een stuk of 35 mee van de 45 in totaal aangemeld)).
        Ik dacht dat er hooguit 5 mensen mee zouden doen, dus overal is veel meer tijd in gaan zitten dan ik in juni dacht, geeft niets, maar het maakt wel dat ik verzadigd ben qua klassiekers en onderling contact daarover met bloggers/mensen die meedoen hahahaha. Wist ik veel dat er zoveel mensen mee zouden doen?!
        Ik lees tussendoor romans, anders is het niet te doen en ik had wat vooruit gelezen, dat moest wel aangezien begin september gelijk de recensies online moeten van niet klassiekers 🙂

        Like

Reacties zijn gesloten.