Vrijdag update Augustus klassieke literatuur maand #2 en wie wint Eline Vere?

Standaard

Augustus klassieke literatuur maand is precies 2 weken aan de gang en vorige week schreef ik de eerste vrijdagse update. Van wat ik zag aan de reacties bij de update en op social media, vielen de “ditjes en datjes” in goede aarde, dus ook deze week schrijf ik een aantal “ditjes en datjes” over deze (afgelopen) week.

Vrijdag 8 augustus tot en met donderdag 14 augustus

Afgelopen week plaatsten 12 (boeken)bloggers hun 13 boekrecensies van een klassieker op de AKLM pagina (klik). Een aantal van deze (boeken)bloggers plaatsten deze boekrecensies tevens op Hebban (klik) en Hebban literatuur plaatste vandaag ook een update, hier ben ik heel erg blij mee (klik).

“Ditjes en datjes AKLM” deze week:

  • Ik schreef deze week zelf een leesbeleving over Het bittere kruid, ik vond het boek prachtig en uniek, de leesbeleving schrijven ging mij juist zeer moeilijk af (klik).
  • Alex (klik), recensent bij Hebban, schreef in een reactie op mijn Facebookpagina dat hij door AKLM maar liefst 15 klassiekers heeft gekocht bij de tweedehandsboekenwinkel, wow!
  • Luna van Leesdame schrijft nog steeds dagelijks over haar leeservaring van Homerus (klik).
  • Ik heb een pagina aangemaakt waarop alle deelnemers staan, mocht jij ontbreken, laat dan ajb een reactie achter.
  • Jenny van Jennys bookcase (klik) schreef een recensie over de film van Jane Eyre, een hele andere insteek, leuk!
  • Inge van Inge leest schreef een leuke blogpost over de vroegere tv serie Van oude mensen…. (klik)
  • Ik ontving het mooie boek De Tornado van B. Nijenhuis van Antoinette (klik), ik genoot van haar recensie en wilde het boek graag lezen, Antoinette stuurde het mij deze week toe, mooi hoe AKLM op deze manier doorwerkt 😉
  • Antoinette besloot trouwens gelijk Het bittere kruid te lezen, eh, “luisteren” na het lezen van mijn leesbeleving en zij tipte mij dat Het bittere kruid op de app van de luisterbibliotheek staat (klik).
  • Connie van Connie’s boekenblog (klik) leest op dit moment In de Ban van de Ring en schreef hierover een leeservaring op Hebban (klik).
  •  Monique van Wie schrijft blijft (klik) stuurde mij via Twitter een prachtige toepasselijke afbeelding (zie onderaan het artikel), dankjewel Monique!
  • Ik ben een tikkeltje streng bij de pagina waar iedereen zijn/haar boekrecensie kan achterlaten van een klassieker, onvolledige reacties neem ik niet over (er gaat enorm veel tijd in zitten voor mij m.b.t. het opzoeken van blognamen, voornamen v/d bloggers en de titel en schrijver van het boek, uiteraard ga ik er vanuit dat je dit per ongeluk doet, vandaar dat ik de reacties laat staan zodat jij dit kan bijwerken).
  • Nicole is de eerste deelnemer die een recensie op Goodreads plaatste (klik), zij heeft geen blog, leuk dat jij op deze manier jouw recensie deelt Nicole, dankjewel!

Winnaar van Eline Vere van Louis Couperus:

De winJaap de Gorternaar van het boek Eline Vere van Louis Couperus is gewonnen door *tromgeroffel* Jaap de Gorter! Van harte gefeliciteerd Jaap, ik wens je veel leesplezier, je ontvangt vandaag een e-mail van mij. Ik heb maar liefst 32 aanmeldingen ontvangen, dankjewel allemaal! Hierbij wil ik uitgeverij Atlascontact nogmaal bedanken voor het ter beschikking stellen van dit winexemplaar!

Vooruitblik

  • Donderdag 21 augustus komt mijn leesbeleving van een boek van Hugo Claus online en het leuke is, dit boek krijg een soort “trio leesbeleving”, want bloggers José (klik) en Johanna (klik) hebben dit boek ook gelezen (of lezen het momenteel) en plaatsen hun leesbeleving tevens op 21 augustus online. Het allerleukste is uiteraard dat Uitgever De Bezige Bij een aantal exemplaren van dit boek ter beschikking heeft gesteld voor een winactie!
  • Na het weekend begin ik in Van de Koele meren des doods, het boek dat de meeste stemmen kreeg in de poll, ik ben erg benieuwd hoe ik dit boek ga ervaren.
  • Houd jij niet van klassieke literatuur, neem dan vooral een kijkje op mijn Facebookpagina (klik), je mag mij bijvoorbeeld een vraag stellen (aangezien ik regelmatig vragen aan jullie stel dacht ik, ik draai het eens om), je kunt ook op mijn Facebookpagina lezen dat ik deze week ontdekte dat ik wederom in Dansen in de Hemel sta van Michael Pilarczyk, nu sta ik dus niet alleen in de tweede druk maar óók in de derde druk (hoe gaaf is dat?) en je kunt lezen over welk boek ik binnenkort een gastblog ga schrijven.

Tot de volgende keer!

 

Sandra

BuoBLtHCAAEvSpP

 

5 gedachtes over “Vrijdag update Augustus klassieke literatuur maand #2 en wie wint Eline Vere?

  1. Wow, nog steeds petje af voor jou!!
    Wat een “waslijst” is het al geworden, trots op jou voor het initiatief!
    En dat je iemand zelfs zo geïnteresseerd krijgt dat hij zelfs 15 klassiekers koopt vind ik echt super bijzonder!! 🙂
    Alvast een fijn weekend en ben benieuwd naar JOUW (en die van Johanna ook trouwens) leeservaring van De verwondering 🙂

    Like

  2. Shyama Hopman

    Complimenten voor al je werk!! Je enthousiasme spat er vanaf, heerlijk om te lezen! 🙂 En nogmaals gefeliciteerd met je recensie in de derde druk van Dansen in de Hemel – M.Pilarczyk
    Shyama in Boekenland

    Like

Reacties zijn gesloten.