Augustus klassieke literatuur maand is van start gegaan!

Standaard

Dit is waar ik mij al bijna 2 maanden op heb verheugd: “Augustus klassieke literatuur maand” is van start gegaan!

Imperator Caesar Augustus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik vond de (enorme) foto van Imperator Caesar Augustus wel toepasselijk, als je hem niet kent: hij was degene die een eind maakte aan een eeuw van burgeroorlogen. Uiteraard bedoel ik met toepasselijk zijn naam 😉

Typ voor de grap eens de volgende zoekopdracht in op Google “augustus klassieke literatuur maand“. Zie je dat? Dat hebben wij met zijn allen gedaan! Ik geniet van alle tweets die ik voorbij zie komen, waarin jullie met mij delen dat jullie (net als ik) al stiekem zijn begonnen in een klassieker omdat je niet kon wachten, leuk!

Heb jij je nog niet opgegeven, dat kan nog steeds (klik), heb jij nog niet doorgegeven welke boeken je gaat lezen, ook dat kan nog steeds (klik), heb jij onverhoopt toch geen tijd om mee te doen, geen probleem, als je mij maar belooft om in de nabije toekomst eens een klassieker te lezen en achteraf te vertellen hoe je het vond 😉

Houd jij niet van klassieke literatuur, dan hoef jij je niet te vervelen in augustus. Neem eens een kijkje bij mijn eerdere boekrecensies (klik), of neem een kijkje bij één van mijn collega (boeken)bloggers, bijvoorbeeld bij Barbara van Lalagè leest (klik), Christina van Christina’s boekenhoekje (klik), Judith van Biebmiepje (klik) Luna van Leesdame (klik), Tessa van Tessa Heitmeijer (klik), Johanna van Mrs Jo (klik), Shyama van Shyama in Boekenland (klik), Jenny van Jennysbookcase (klik), José van Jose Sprakeloos (klik), Dirk van iBoek (klik), Antoinette van Boekenmening (klik), Miranda van Mirandaleest (klik), Sue van Boekenz (klik) en als je van reizen houdt, dan is de website van Marcella een aanrader (klik) en als je van (vegetarisch) koken houdt dan is Wat eet je dan wel van Suzanne een aanrader (klik), ik zei het al, je hoeft je in augustus niet te vervelen als je niet van klassiekers houdt 😉

Schrijf jij een boekrecensie over de door jou gelezen klassieker, dan zou ik het leuk vinden als jij jouw gegevens achterlaat bij deze pagina (klik) zodat ik alle boekrecensies kan verzamelen (zie pagina over hoe je dit kunt doen). Vergeet daarnaast ook niet om jouw boekrecensie op Hebban achter te laten (klik), ook zij ondersteunen Augustus klassieke literatuur maand en plaatsen iedere week in augustus een update op de homepage van hun literatuur pagina (en het levert jou extra bezoekers op naar jouw leuke website!).

Zit jij op Twitter, laat mij vooral weten welke klassieker jij momenteel leest (of anders wanneer je start in een klassieker) en gebruik #Augustusklm in jouw tweet, vind ik leuk (ik beloof je dat ik (klik) terug tweet)!

Dan rest mij nu nog één ding, of eigenlijk twee dingen; nogmaals heel erg bedankt dat jullie mee doen en ik wens jullie uiteraard heel veel plezier met het lezen van de klassieker van jouw keuze!

Tot gauw!

 

Sandra

22 gedachtes over “Augustus klassieke literatuur maand is van start gegaan!

  1. Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen. En voor jouw lezers die geen zin hebben in klassiekers, maar wel in jeugdboeken – neem een kijkje op Ikvindlezenleuk (www.ikvindlezenleuk.nl)
    *even reclame maken ;-)*

    Like

  2. tamaar

    Ik ga vanmiddag beginnen met Trots en vooroordeel van Jane austen. Mijn eerste klassieker ooit. Vind het zo spannend of het me bevalt of niet.. Veel plezier iedereen met jullie klassieker 🙂

    Like

      • Tamaar

        Ik vind het een prachtig boek! De schrijfstijl is erg wennen maar ja wat verwacht je van een verhaal van 200 jaar oud! Ik wil hem nu ook zeker in het Engels proberen. Maar nu begin ik eerst in Emma ☺

        Like

    • Ik ben nu halverwege en vind het ook erg goed! Ik heb hiervoor War of the Worlds gelezen en daarbij vergeleken is dit echt een verademing! Het gaat uiteraard niet zo snel als een hedendaags boek, maar vind het reuze meevallen qua taalgebruik (behalve dat ik me er soms over verwonder dat ze zo op bepaalde dingen reageerden :P).

      Like

Reacties zijn gesloten.