BOEKEN UPDATE JULI 2014

Standaard

Juli was een maand van uitersten, ik las slechts 3 boeken maar mijn bezoekersaantallen zijn in juli met zo’n 30% gestegen en dat terwijl ik dacht dat juli een rustige maand zou zijn qua bloggen, veel mensen gaan immers op vakantie in de zomer. Van wat ik kan zien volgden jullie mijn blog vanaf jullie vakantie-adres (o.a. Zweden, Spanje, Frankrijk, Portugal en Duitsland), wat leuk!

Juli update

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik dacht, laat ik eens een paar schilderijen maken i.p.v. een boekenkast, het is weer eens iets anders, toch?

Welke boeken heb ik deze maand gelezen:

  • De laatste Viking van Stephen R. Bown, een boek dat ik maar liefst 5 sterren gaf (klik)
  • Rafaël van Christine Otten, een indrukwekkend en helaas zeer actueel verhaal, mijn boekrecensie komt morgen online.
  • Opstaan aankleden niet doodgaan van Hanna Bervoets gaf ik slechts 2 sterren, het boek paste helaas niet bij mij (korte recensie op Goodreads (klik)).

Welk boek was mijn favoriet deze maand:

Tsja ik zei het al in mijn recensie, De laatste Viking is voor mij nu al het mooiste boek dat ik in 2014 zal lezen. Mooier dan dit wordt het niet, punt.

Welke boeken heb ik gekocht:

    • De taal is een hond van A.L. Snijders (zeer korte verhalen)
    • Boven is het stil van Gerbrand Bakker
    • Het huis aan de gouden bocht van Jessie Burton
    • Brief van een hondenmepper van Leon de Winter (literaire juweeltjes (klik))
    • Onvergetelijke woorden van Martin Bril (literaire juweeltjes (klik))
  • Alles hiervoor van André Platteel, deze ontving ik van iemand die op Twitter las dat ik dit boek graag wilde lezen (dankjewel Cathelijne!)
  • Het beste van Nederland van Rik Zaal, gewonnen bij een winactie op Facebook bij uitgeverij Lebowski

Stand van zaken Ik lees Nederlands 2014:

Ik heb slechts 1 boek kunnen toevoegen, momenteel heb ik 38 boeken van Nederlandse/Vlaamse schrijvers gelezen.

Welke leesexemplaren heb ik deze maand ontvangen:

  • Eline Vere van Louis Couperus via Atlascontact (t.b.v. augustus klassieke literatuur maand)
  • De verwondering van Hugo Claus van De Bezige Bij (t.b.v. augustus klassieke literatuur maand)
  • Het verloren huis van Diana van der Wal (recensie volgt in september)
  • Theater van Marina Tsvetajeva (een 20e eeuw dichteres) van uitgever Eburon (recensie volgt in september)

Overige in juli 2014:

  • Ik heb deze maand niet veel gelezen, mede omdat ik De laatste Viking niet wilde uitlezen en deels omdat ik deze maand meer literatuur las (ik vind dat dit vaak iets langzamer leest), ook heb ik een boek herlezen (en niet meegeteld) deze maand.
  • Afgelopen maandag kwam er een nieuwe rubriek online “mailkronkels” van Luna van Leesdame en ikzelf (klik). Hiermee geven wij jullie een kijkje in het leven van een boekenblogger. Het is de bedoeling dat er elke 2 weken een mailkronkel online komt.

Vooruitblik komende maanden:

  • Een reminder: op 5 en 22 augustus komt er een winactie online! En….. in september én oktober komen er nog meer winacties online, het kan niet op!
  • .Vanaf september ga ik regelmatig een boek lezen en recenseren voor mijn boekenblog voor “Een perfecte dag voor literatuur“. Ik ben hier enorm blij mee omdat ik het leuk vind om gezamenlijk een boek te lezen en daarna al onze leeservaringen te lezen om te zien wat iedereen uit een boek heeft gehaald.
  • Ik heb ongelofelijk veel zin in Augustus klassieke literatuur maand, ik ben zo benieuwd naar alle ervaringen!
  • In de komende maanden kun je boekrecensies verwachten van o.a. De taal is een hond van A.L. Snijders en Alles hiervoor van André Platteel. Ook zal ik in de komende maanden een tweede update plaatsen van het boek “S” van Doug Dorst (klik).

Mocht jij nog op vakantie gaan, dan wens ik je een hele fijne vakantie toe! Ben jij al terug, vertel, welke boeken had jij mee? Ga jij dit jaar niet op vakantie, welk boek ga je gebruiken om toch het ultieme vakantiegevoel te krijgen in jouw eigen huis en tuin?

Tot de volgende keer!

 

Sandra

12 gedachtes over “BOEKEN UPDATE JULI 2014

  1. Mooi overzicht. Ik was al in mei op vakantie, maar heb maar 3 boeken gelezen. Dat waren “Stoner” van John Williams, “De 100-hundred-year-old man who climbed out the window and disappeared” van Jonas Jonasson en “Het victoriaanse huis” van John Boyne. Deze laatste is tot nu toe mijn beste boek van 2014, het enige boek dat 5 sterren heeft gekregen. Nu nog tijd vinden om hier recensies over te schrijven 😉

    Like

Reacties zijn gesloten.