AUGUSTUS IS KLASSIEKE LITERATUUR MAAND BIJ SANDRA, DEEL 3……

Standaard

En dit is alweer de 3e update die ik plaats voor Augustus klassieke literatuur maand, de tijd vliegt voorbij! In deze update vertel ik o.a. de uitslag van het 3e boek dat jullie voor mij mochten kiezen en maak ik de data bekend voor de 2 winacties, lees je mee? boekenkast2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ondertussen hebben maar liefst 36 (boeken)bloggers / bezoekers van mijn blog zich opgegeven voor Augustus klassieke literatuur maand, ik ben enorm blij met dit hoge aantal, dankjewel!

Uitslag poll

Tot mijn grote verrassing kwam “Van de koele meren des doods” van Frederik van Eeden als winnaar uit de poll, leuk! Een aantal mensen gaven andere suggesties, o.a. De Stille Kracht van Louis Couperus en Een nagelaten bekentenis van Marcellus Emants. Anderen gaven de suggestie om een klassieker in het Engels te lezen (bijvoorbeeld  Jane Eyre of Wuthering Heights van Charlotte Brontë  of The Monk van Matthew Lewis).

Ik kan deze boeken uiteraard niet allemaal lezen in augustus, daarom heb ik besloten om vanaf september iedere laatste vrijdag van de maand een boekrecensie van een klassieker online te plaatsen. Voor september wordt dat “Theater” van Marina Tsvetajeva. Eind juli kwam ik er achter dat ik uitgever Eburon nog niet volgde op Twitter en nadat ik hen begon te volgen, volgden zij mij terug en vroeg Karin van uitgever Eburon of ze mij een recensie-exemplaar van Theater mocht sturen. Zo zie je maar waar een simpele “follow” op Twitter toe kan leiden 😉 Dankjewel Karin!

Winacties

Op dinsdag 5 augustus komt de eerste winactie online, de tweede komt op 22 augustus online. Beide winacties blijven 8 dagen online staan (i.v.m. vakantietijd).

(Boeken)bloggers

Een aantal (boeken)bloggers hebben een artikel geplaatst waarin zij vertellen waarom zij meedoen:

  • José van José Sprakeloos (klik)
  • Christina van Christina’s boekenhoekje (klik)
  • Dirk van iBoek (klik)
  • Jenny van Jennys bookcase (klik)
  • Inge van Inge leest (klik)
  • Kim van Kim tipt (klik)
  • Luna van Leesdame (klik)
  • Sue van Boekenz (klik)
  • Connie van Connie’s boekenblog (klik)
  • Jannie van Mijn Boekenkast (klik)
  • Shyama van Shyama in Boekenland (klik)
  • Plien van Met neus in een boek (klik)
  • Mascha van Het Leeslint (klik)
  • Antoinette van Antoinette’s boekencommentaar (klik)
  • Annelies van Boekboetiek (klik)
  • Suzanne van Door Suzanne (klik)
  • Anneke van Een letter meer graag (klik)
  • Miranda van Miranda leest (klik)
  • Read the thing (klik)

Als ik jouw blogpost niet vermeld heb, geef het dan alsjeblieft door via een reactie hieronder, dankjewel!

Niet vergeten

Doe jij mee aan Augustus klassieke literatuur maand en heb jij nog niet doorgegeven welke boek(en) je gaat lezen, dan kun je dat hier (klik) alsnog doen. Op deze manier kunnen wij eind augustus gezamenlijk kijken of het ons gelukt is om deze boeken te lezen.

Wil jij graag meedoen, dat vind ik hartstikke leuk, laat hieronder een reactie achter!

Weet je nog niet wat je gaat lezen, kijk hier voor tips (klik) of tweet even naar mij op Twitter (klik, vind ik leuk!)

Ik wil het nogmaals benadrukken, Augustus klassieke literatuur maand moet vooral leuk zijn, als je begint in een boek en bij pagina 100 het gevoel hebt dat je je er doorheen moet worstelen, stop dan met lezen en kies een andere mooie klassieker, met deze actie wil ik juist laten zien dat het lezen van klassieke literatuur wél leuk is en net als met alle andere boeken kan het gebeuren dat een boek jou niet “pakt”, niets om over in te zitten, houd het leuk en kies een ander boek!

Ondertussen zie ik al wat berichten op Twitter voorbij komen met hashtag #augustusklm en een aantal van ons zijn alvast begonnen met het lezen van een klassieker, leuk!

Oh ja en vergeet niet om vanaf 1 augustus Hebban in de gaten te houden, zij plaatsen iedere week een update (klik).

Heel veel leesplezier toegewenst!

Tot de volgende keer!

 

Sandra

 

15 gedachtes over “AUGUSTUS IS KLASSIEKE LITERATUUR MAAND BIJ SANDRA, DEEL 3……

  1. Hoi Sandra,

    Heb “links”met plezier weer herlezen… en dan moet augustus nog beginnen !
    Dus op naar de volgende !
    Wat heerlijk eigenlijk om een mooi boek weer eens op te pakken !

    Mag mijn blogpost er ook bij ? :O)

    Groet en succes!
    Conny

    Like

  2. Ik ben zo benieuwd naar alle leeservaringen! Ik hoop dat het alle deelnemers goed zal bevallen. Zelf ben ik stiekem al begonnen in Couperus en het is echt genieten geblazen

    Like

      • Hahahaha! Ja, uitdagingen zijn tof 😀 En boutofbooks is een erg toffe readathon, laid-back, low-key, en een leuke community, die ik nu al een aantal keer heb gedaan (en wat eigenlijk ook de oorzaak is van dat ik nu boekblog), dus die is zo standaard dat ik dat niet kan overslaan. En de Pride&prejudice readalong en jouw klassieke literatuur-maand komen gewoon erg mooi samen 😀

        Like

      • Jaaa de readathon, daar moet ik mij toch eens in gaan verdiepen? Ik deed eerder dit jaar mee met een challenge maar voor mijn gevoel was dat meer op YA bloggers gericht (en ik ben eh, iets van 3 keer zo oud ofzo ;-P )

        Dat is inderdaad wel praktisch van je, Pride & Prejudice samenvoegen, hahaha 😉

        Like

      • Ik lees zelf ook nauwelijks tot geen YA (al ben ik maar zo’n 10 jaar te oud :P). Er doen aan #boutofbooks wel veel YA-lezers mee, maar ook genoeg mensen die andere boeken lezen.

        Like

Reacties zijn gesloten.