De mailkronkels van Loen & Sandra #1

Standaard

beste luna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Huh, Mailkronkels van Loen en Sandra, wat is dat, ik hoor het je haast denken?!

Ergens in juni besloten Luna van Leesdame (klik) en ik om samen iets leuks te doen met onze blogs. In eerste instantie dachten wij aan een duo boekrecensie en in een later stadium aan een leuke briefwisseling, ‘zoiets als Plien en Bianca in Flair’, zei Luna.

We praten uiteraard veel over boeken, maar ook andere onderwerpen zullen aan bod komen. Onze Mailkronkel zal iedere 2 weken online komen, geen vaste dag, geen vast schema (ook boekenbloggers kunnen het druk hebben). Ik was degene die het spits afbeet, onderaan mijn brief vind je een link naar Luna haar blog en brief. Veel leesplezier!

Ergens in Nederland, 22 juli 2014

Beste Luna,

Het heeft even geduurd maar hier is dan eindelijk mijn brief. Druk druk druk, wat nou rustig bloggen tijdens de zomervakantie? Ik heb het uiteraard druk met de voorbereidingen van Augustus klassieke literatuur maand (had ik al gezegd hoe leuk ik het vind dat jij ook meedoet?) en het lezen van leuke boeken.

Ik heb vandaag Rafaël van Christine Otten uitgelezen, wat een prachtige roman over een Tunesische man die kosten wat het kost bij zijn Nederlandse vrouw en kind (Rafaël) wil zijn, wat hij doet voor de liefde, prachtig. Ik voel een lovende boekrecensie aankomen en uiteraard raad ik jou dit boek ook aan aangezien we grotendeels dezelfde smaak hebben.

Ik ben net begonnen in een nieuw recensie-exemplaar, het moet een beetje wennen, ik ben nogal van de “rode pen”, ik zou het liefst irritant komma gebruik willen aanvinken, ik moet daar overheen lezen, valt niet mee als teksten nakijken een onderdeel van je beroep is (Directiesecretaresse). Wat lees jij op dit moment trouwens?

Ik moest maandag voor een afspraak naar Diemen en moest met het OV over Schiphol reizen met een overstap van 15 minuten, ik kan mij dan niet inhouden als ik moet kiezen tussen óf tijd om een cappuccino bij AH Togo te halen óf de AKO in rennen om te zien of ze nog nieuwe boeken hebben die ik nog niet ken. Cappuccino verloor uiteraard, gelukkig kon ik het op de terugweg goed maken, op naar AH Togo (belachelijk dat de cappuccino opeens € 1,75 kost en de leuke (blijkbaar oude) beker verdwenen is, maar dit terzijde).

Eind juni heb ik Door de Waterspiegel van Tomas Lieske gelezen, echt een prachtig boek, zo mooi, zo puur, zo echt, gewoon zoals literatuur hoort te zijn. Een week of 2 geleden heb ik het boek nogmaals gelezen, ik kreeg mijn boekrecensie niet op papier, keer op keer. Vervolgens kon ik het boek niet meer verlengen bij de bibliotheek. Afijn, voor het eerst sinds ik blog heb ik het opgegeven met een boek, met zeer veel plezier gelezen, als je van literatuur houdt, dan moet je het gewoon lezen, maar ik geef het op, met een piepklein beetje pijn in mijn hart.

Nu, ik ga even een grote pot thee maken, kan ik weer verder in mijn recensieboek.

Fijne week, tot gauw!

Liefs,

Sandra

Luna reageert hier (klik) op mijn brief.

 

11 gedachtes over “De mailkronkels van Loen & Sandra #1

  1. Wat een leuk idee! Ik kijk al uit naar jullie volgende mails. 🙂 Ik heb Rafaël alvast op mijn verlanglijstje gezet, het lijkt me een mooi boek.

    Like

Reacties zijn gesloten.