Augustus is Klassieke literatuur maand bij Sandra!

Standaard

Ik houd van boeken en ik geniet er intens van om nieuwe(re) boeken te lezen, maar dat maakt mijn liefde voor klassieke literatuur er niet minder op! boekenkast2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wie heeft ze niet gelezen voor de soms gehate boekenlijst voor school? Veel mensen hebben door deze boekenlijst een aversie tegen klassieke literatuur gekregen en dat is jammer, er zijn zoveel prachtige klassiekers die het verdienen om gelezen te worden! Daarom roep ik augustus uit tot “Augustus Klassieke literatuur maand“, ik zal de gehele maand augustus alleen maar klassieke literatuur lezen en recenseren voor mijn blog.

Vorige week heb ik een oproep op social media geplaatst, ik heb (boeken)bloggers en bezoekers van mijn blog gevraagd of zij mee willen doen aan “Augustus Klassieke literatuur maand“. Maar liefst 36 (boeken)bloggers hebben zich opgegeven, gaaf, dankjewel bloggers!

In de loop van deze maand zal ik -in de aanloop naar augustus toe- een pagina aanmaken met daarop tips van mooie klassiekers, zowel van Nederlandse/Vlaamse bodem als van Engelse bodem. Op Pinterest heb ik alvast een bord aangemaakt (klik).

Denk jij nu, dit lijkt mij ook leuk; ik zou best één klassieker willen lezen in augustus (bijvoorbeeld Turks Fruit van Jan Wolters, een prachtig boek van Louis Couperus of misschien wil jij Pride and Prejudice van Jane Austen wel (her)lezen); ik zou het superleuk vinden als jij meedoet!

De volgende (boeken)bloggers doen mee in augustus met één of meerdere boeken:

Ik heb de lijst van de deelnemers verplaatst naar een pagina (klik) zodat het voor mij makkelijker is om dingen aan te passen.

Heb jij zin om ook mee te doen en wil jij mij helpen om de klassiekers in augustus in het zonnetje te zetten (jij hoeft alleen maar één mooie klassieker te lezen, dat is alles), laat dan hieronder jouw reactie achter. Je hoeft absoluut geen recensie te schrijven achteraf, een reactie waarin jij nu vertelt dat je meedoet en achteraf dat je jouw boek hebt uitgelezen is ruim voldoende!

Alvast bedankt!

Tot over 2 weken, dan volgt er een nieuwe update over Augustus Klassieke literatuur maand, daarin verklap ik alvast welke mooie klassiekers ik ga lezen in augustus.

Sandra

 

52 gedachtes over “Augustus is Klassieke literatuur maand bij Sandra!

  1. Ja, zo leuk! Ik ken een aantal klassiekers waar ik echt weer zin in heb, zoals ‘Kees de jongen’, ‘Terug tot Ina Damman’, ‘Karakter’ en ‘Een nagelaten beketenis’. Maar ik wil ook zeker iets ‘nieuws’ lezen, waarschijnlijk van Couperus.

    Like

    • Leuk!
      Gisteravond kreeg ik eindelijk de “luisterbieb” app van de Bibliotheek aan de praat, ik zag dat Tikkop van Adriaan van Dis er op staat, voorgelezen door hemzelf, dus deze ga ik ook zeker “lezen” (beluisteren) in augustus.

      Like

  2. Ja ik doe mee, maar dan wel met mijn blog Antoinettes Boekencommentaar (daarom heb ik mijn zomerleesuitdaging, maar alleen voor juli gehouden)

    Like

  3. Doe ook mee! Aangezien je aangeeft maar 1 klassieker hoeft te zijn. En ik heb paar klassiekers maar alleen in het Engels en daar doe ik lang over 😉

    Like

  4. Ik heb toch al wat op mijn te-lezen-lijst staan, dus ik doe mee! Moet ik alleen van mezelf wachten met die boeken lezen tot augustus, maar dat moet wel lukken 😛

    Like

  5. Ja ik ben een echte lefgozer 😉 SPANNEND!!
    Ik vond die leeslijst vroeger helemaal niet erg trouwens, terwijl iedereen eerst graaide naar Marga Minco’s – Het bittere kruid (dunste boek op lijst) was ik meteen te vinden voor De donkere kamer van Damokles van W.F. Hermans en aanverwante dikke boeken 😉
    Goed initiatief, leuke uitdaging…. #HappyMe

    Like

  6. Oh, nu staat het zwart op wit dat ik mee doe ;). Ik heb al een stapeltje boeken klaar liggen. Augustus is ook mijn vakantie maand, dus ik denk erover om het te compenseren en in juli alvast te gaan lezen :).

    Like

    • Yes je kan nu niet meer terug Kim 😉 is niet erg, ik begin ook eind juli anders kan ik geen boekrecensie op 1 augustus plaatsen, de dag waarop ons feest begint 😀 nogmaals leuk dat je meedoet!

      Like

  7. Hoi Sandra, ik zag je oproep via José en ik wil ook wel meedoen. Laat ik jou weten welk boek(en) ik zou lezen (om te checken of het wel degelijk om klassiekers gaat :-))?

    Like

  8. Hoi Sandra,
    Ik doe graag mee! Dit is mijn boekenblog: Laura’s book journal. Normaal gesproken lees ik alleen YA-boeken maar na de zomer ga ik naar de 4e klas. Dan moet ik ook boeken voor de leeslijst gaan lezen en lijkt het mij leuk om alvast wat ervoor te gaan lezen!
    Groet,
    Laura
    P.s. Wat gaaf dat er al zoveel blogs meedoen!

    Like

    • Welkom Laura, wat onwijs leuk dat jij meedoet, je bent gelijk de jongste deelnemer! Inderdaad, straks moet je klassiekers lezen voor je lijst, kun je beter gelijk beginnen.
      Als je hulp nodig hebt bij het kiezen van een klassieker, dan hoor ik het graag. Nogmaals, gaaf dat je meedoet!

      Like

  9. Ik kwam Augustus, Maand van de Klassieke Literatuur toevallig net ergens tegen, en het lijkt me heel erg leuk om mee te doen! (Misschien dat ik dan eindelijk Les Mis uitlees). Ik zal alles bijhouden op mijn blog: Url Phantomhive’s Boeken.

    Like

  10. Wat een leuk idee! (Ik had al eens gereageerd, maar volgens mij is dat bericht niet aangekomen). Ik doe graag mee! Ik hoop op zijn minst dan eindelijk Les Mis uit te lezen, daar ben ik al twee jaar mee bezig! Mijn blog is Url Phantomhive’s Boeken

    Like

Reacties zijn gesloten.