Het resultaat van “spam je boek”

Standaard

Op 26 mei heb ik schrijvers de ruimte gegeven om hun boek te promoten, ik had niet kunnen vermoeden dat zoveel schrijvers inderdaad gebruik zouden maken van dit aanbod, dankjewel!

boek2

Ik heb de namen van de schrijvers en hun informatie over het boek verzameld in dit artikel (later deze week komt het online als pagina), dus ben jij een boekenliefhebber, pak nu pen en papier (of open Goodreads 😉  ) en schrijf de titels over. Ik heb voor de volledigheid ook de link naar hun Twitter account toegevoegd, er is tenslotte niets leuker dan een schrijver op Twitter te volgen tijdens zijn/haar schrijversproces.

Ben jij een schrijver en was jij nog niet in de gelegenheid om over jouw boek te vertellen, geen probleem, je kunt nog steeds alle informatie over jouw boek hier achterlaten, dan neem ik het naderhand over in dit artikel. In september zal ik wederom een spam je boek actie houden!

 

Esther van Marle (Twitter)

Verliefd op mijn therapeut

Esther is gelukkig getrouwd met een hele lieve, grappige man. Ze hebben twee prachtige dochters, een mooi huis en Esther werkt in haar eigen schoonheidssalon. Alles gaat goed, totdat zij de controle over haar leven verliest en overspannen raakt. In eerste instantie schrijft de huisarts haar medicijnen voor en omdat ze liever niet naar een psycholoog gaat, krijgt ze een doorverwijzing naar een haptonoom. Zij wordt tot over haar oren verliefd op deze man en raakt vervolgens geestelijk geheel afhankelijk van hem. Hoe kon haar dit gebeuren en hoe kwam ze er overheen?

Esther draagt dit boek op aan alle mensen die het psychisch even niet zien zitten en die in een soortgelijke situatie zijn beland. Verliefd worden op je hulpverlener komt vaker voor dan je denkt. Het taboe om hierover te praten moet doorbroken worden om te voorkomen dat mensen in een negatieve spiraal terechtkomen.

Ook voor hulpverleners is het leerzaam om te begrijpen wat een cliënt ervaart tijdens zijn/haar verliefdheid en afhankelijkheid naar een hulpverlener toe.

https://m.bol.com/nl/p/verliefd-op-mijn-therapeut/9200000014094779/

Waargebeurd drama

http://www.kunstvanpassie.nl

 

Diana van der Wal (Twitter)

Ik wil graag hier mijn roman ‘Het volmaakte huis’ onder de aandacht brengen.

Een papieren roman met een interactief tintje.

Mijn feel good sprookje met een happy end, omdat de wereld al hard genoeg is en ik vind dat mijn hoofdpersonen een happy end verdienen. Ik maak het ze zeker niet makkelijk voordat ze dat happy end krijgen van mij. Daar moeten ze wel naartoe groeien. Zo moeten mijn hoofdpersonen eerst dealen met hun trauma na het verlies van hun dierbaren, moeten ze hun weg weer vinden in de nieuwe uitdagingen die ze krijgen. En ze moeten hun kracht terugvinden om uit de puinhoop van hun leven sterker terug te komen dan ooit. Mijn verhaal over de magische kracht van kwetsbaarheid, geloven in jezelf, en vertrouwen op wat je kunt.

Ik ben klaar met de traditionele boekenwereld. Het moet anders. Als columnist en internetredacteur breng ik dagelijks vele uurtjes door op de social media. Ik word daar geïnspireerd door, en heb gesprekken over alles wat ik schrijf. De meest snelle en laagdrempelige manier om met mijn lezers in contact te komen.
Wat ik wil is simpel: dat jullie plezier beleven aan wat ik schrijf, en dat jullie tot nadenken gezet worden. En het belangrijkste: Ik wil interactie met jullie! Net zoals bij mijn internetcolumns wil ik er met jullie over praten, altijd, via

-Twitter @DianavanderWal en @LadyRobijn
– Mijn Tumblrblogs http://dianavanderwal.tumblr.com/
– Facebook: https://www.facebook.com/HetVolmaakteHuis?ref=hl#
– Fempowermagazine http://www.femp.nl/

Jullie zijn daar van harte welkom met mij van gedachten te wisselen over alles wat ik schrijf. En zeker over ‘Het volmaakte huis’! Misschien komt er nog een vervolg naar aanleiding van die gedachtewisselingen. De wereld van het geschreven woord ligt open voor jullie via dat internet. Wees interactief en ontdek mijn gedachten, en ontdek wat je eigen gedachten op die manier kunnen bewerkstelligen.

Je kunt mijn roman ‘Het volmaakte huis’ bestellen via:

http://hetvolmaaktehuis.tumblr.com/

 

Manon Meijer (Twitter)

Vergeet mij (niet) is een fantasierijke roman over verdriet, loslaten, doorzettingsvermogen en de kracht van de liefde.

Een paar jaar na het overlijden van haar ouders, verliest Iris Brinkman ook haar oudere zus Madelief. Overmand door gevoelens van angst en verdriet besluit ze haar bestaan in Nederland achter te laten. Iris vlucht naar een dorpje in de Verenigde Staten, waar zij in alle rust en veiligheid haar leven wil leiden.
Ze is in niets voorbereid op de wending die haar leven neemt, wanneer ze Jonathan ontmoet, een geheimzinnige jongen met helderblauwe ogen. Terwijl zij zich steeds meer tot elkaar aangetrokken voelen, zijn er andere, mysterieuze krachten aan het werk die Iris bij hem vandaan willen houden. Ze vindt de moed om te vechten voor haar eigen geluk en wordt onderdeel van een strijd die veel groter is dan zij kan vermoeden.

Genre: Fantasy/YA – eigenlijk voor iedereen die zich wil laten meevoeren in een verhaal.
Te koop via: http://www.bol.com/nl/p/vergeet-mij/9200000028582890/

Review: Wat een fijn boek.
Een aangrijpende basis waaruit een heel bijzonder avontuur voortvloeit.
Vanaf het eerste leesmoment werd ik meegesleept in een raadselachtige wereld, die steeds duidelijker wordt. En je wilt meer! Weten hoe het afloopt, weten waar de oorsprong is, weten of.. spannend hoor!
Voor mij is deze debuutroman heel erg geschikt voor een geheel nieuw genre binnen de schrijverswereld: ‘romantasy’, zo noem ik het.

Het boek is uitgegeven via Brave New Books (eigen beheer) en is het waard om bekend te worden bij een groter publiek. Mocht je me daarbij willen helpen of ben je benieuwd naar mij als schrijfster:
Twitter: @MMeijerAuteur
Facebook: http://www.facebook.com/meijer.manon

Johan van den Ende (geen Twitter?)

Ik zie hierboven dan ook een aantal bekende namen van schrijvers die met heel mooi werk bezig zijn. Mijn boek Witter zwart is een op historische feiten gebaseerde oorlogsroman over verkeerde keuzes, verbittering, vriendschap, liefde en de gevolgen van diskwalificatie.

Je kunt het boek alvast zien, horen, lezen en beleven op mijn site:

http://WWW.WITTERZWART.NL

Beslist een aanrader om te bezoeken!
Heel veel plezier. Een groet aan alle lezers: tot binnenkort!

Angelique en Mariska (geen Twitter)

Wij zijn Angelique en Mariska, een schrijversduo en al 40 jaar vriendinnen. Graag willen wij op deze leuke manier ons debuut “WATERVREES” onder de aandacht brengen. Het is begin april 2014 verschenen. Het gaat over Anmari, een jonge vrouw die op de middelbare school erg gepest is, nog dagelijks kampt ze met de gevolgen daarvan. Als ze op een dag haar kwelgeest van vroeger ziet ontstaat er bij haar een plan. De haat jegens haar pestkop is immers enorm, en Anmari zint op wraak.
Het is een spannend verhaal en ondanks dat het onderwerp zwaar is valt er genoeg te lachen dankzij Sonja, de gekke vriendin van Anmari.
De cliffhangers, dromen en werkelijkheid wisselen elkaar verrassend af.

Om een stukje te lezen uit ons boek verwijzen wij naar: https://www.facebook.com/watervreesroman
Voor meer info en bestellen: Boekscout.nl

Shemara Jasmine (Twitter)

In februari is mijn debuutroman uitgekomen: ‘Strak Pakje’ via Xander Uitgevers. Mijn boek is verkozen tot boek van de maand april bij Chicklit.nl- daar ben ik erg blij mee!
Half juni komt mijn tweede boek uit: ‘Volle Overgave’ deel 2 van de Bootcamp-reeks.
Mijn boeken zijn escape-lit, even een ontspan momentje voor jezelf waarbij de hoofdpersoon Emma hilarische dingen meemaakt. Ze zit op Bootcamp, terwijl ze geen talent heeft voor sporten.

https://m.bol.com/nl/s/zoekresultaten/N/1430+8293/Ntt/strak%20pakje/sf/true

Esmir van Wering (Twitter)

Vind je Bridget Jones Diary leuk? Dan is de kans groot dat je ook van mijn 2 boeken zult smullen. Mijn nieuwste roman (chicklit) is ReisLust. Dit is het vervolg op deel 1: WerkLust. De boeken volgen elkaar op, maar kunnen ook afzonderlijk van elkaar gelezen worden.

Het gaat over Amber, een vrouw die op zoek is naar de ideale baan woning en man. Tja, de 3 primaire levensbehoeften van een mid-dertiger. In ReisLust heeft ze dan eindelijk haar droomman bij háár thuis op de bank zitten, vrijwillig. Maar dan? De eeuwige miscommunicatie tussen haar en mannen is daarmee niet ineens verdwenen. Sterker nog, het brengt nieuwe problemen met zich mee! Zo komt hij uit een lange relatie en zij heeft een turbulent vrijgezellenbestaan achter de rug die zeker 5 jaar te lang heeft geduurd. Als je een man hebt, hoe houd je die vast? Wat is het geheim van een goeie, duurzame relatie?

Voor meer informatie kun je eens een kijkje nemen op mijn website: http://www.esmir.nl
Ik ben ook op facebook te vinden: https://www.facebook.com/Werklust?ref=hl
en: https://www.facebook.com/esmir.vanwering

Hanneke ter Hoven (Twitter)

Mijn roman Tanja’s reizen is verschenen op 19 april dit jaar! Hierbij de achterflap tekst: “Het is tijd!” zegt Sami, vanuit een Tunesie waar de opstanden woeden, tegen Tanja die hem opbelt. Zij woont nu in Nederland, maar begrijpt hem onmiddellijk.

Tunesie: ze groeide er op en kent het volk. Het is tijd voor democratie, maar deze blijkt helaas onbereikbaar zonder revolutie. Ze heeft vele vragen over haar moederland. Hoe denken haar Tunesische vrienden en haar zus Tessa over de revolutie? Ze besluit op reis te gaan. In Tunesie aangekomen blijkt Tessa een hoofddoek te dragen en choqueert zij Tanja met de woorden: “Jij moet ook een sluier dragen en bidden Tanja, anders ga je naar de hel” Haar vriendin Sonia daarentegen is een vrouwenactiviste en ziet alles heel anders. Gelukkig kan Tanja altijd met haar vragen over het leven terecht bij monsieur Pheulpin, in Parijs, waar ze studeerde. Tanja moet niet alleen de gebeurtenissen in haar moederland een plaats geven, maar ook verwerken dat ze na vier miskramen kinderloos door het leven moet. Ze zoekt naar iets wat die leegte kan vullen en begint daarom met de sponsoring van kinderen in Tunesie.

“Tanja’s reizen” laat zien hoe het is om multicultureel te zijn, welke problemen je dan tegen kunt tegenkomen, maar ook hoe het uiteindelijk een rijkdom kan betekenen. Wie meer wil weten over mij of mijn roman kan naar mijn website:http://www.hanneketerhoven.nl. Je kunt mijn roman kopen bij bol.com. Je kunt me ook volgen op twitter. Dat vind ik alleen maar leuk!

Karin Quint (Twitter)

Ik heb geen roman te promoten, maar wel een reisgids. Hopelijk mag dat ook …
De afgelopen anderhalf jaar heb ik met ontzettend veel plezier gewerkt aan Het Engeland van Jane Austen, een reisgids die eind april verscheen bij uitgeverij Dominicus. De flaptekst:

“In Het Engeland van Jane Austen vind je de plekken die belangrijk waren voor Jane Austen; de plaatsen waar ze woonde en waar ze op bezoek of op vakantie ging. Ook staan in de gids de filmlocaties beschreven van recente series en films.
Voor Janeites, de fanatiekste Austen-fans, is deze reisgids een handig hulpmiddel voor een echte Austen-pelgrimage. Maar ook als je geen hardcore fan bent of ‘alleen maar’ anglofiel is deze gids voor jou. Maak kennis met het leven en werk van een van Engelands ‘national treasures’ en laat je de weg wijzen naar de mooiste en verrassendste plekjes in Engeland.”

Meer informatie over de reisgids: http://www.janeaustenreisgids.nl Facebook-pagina: https://www.facebook.com/engelandvanjaneausten Meer informatie over Jane Austen: http://www.janeausten.nl Wil je een gesigneerd exemplaar bestellen? Dat kan via de webshop van JaneAusten.nl: https://www.janeausten.nl/product/het-engeland-van-jane-austen/

Marcella Kleine (Twitter)

In februari verscheen mijn ‘laatste’ boek Schemergebied – een psychologische thriller – maar dit is nog lang niet mijn ‘laatste’ boek. Eind juni verschijnt namelijk de zinderende zomerthriller HELS, die door thrillerschrijfster Marjolein van der Gaag en mij geschreven is.
Voor Schemergebied zijn van mijn hand de spannende boeken Schijnvertoning en De Voltooiing verschenen. Inmiddels werk ik al weer aan een nieuw manuscript. Schrijven is heerlijk en lezen ook!
Wie meer over mijn boeken en over mij wil weten: http://www.marcellakleine.nl
Of volg mij op facebook: https://www.facebook.com/pages/Marcella-Kleine-boeken-met-spanning-diepgang/146609088777724

Lilian Schneider (Twitter)

In oktober vorig jaar kwam ‘Overgave’ uit bij Uitgeverij Passage. Het is een powerwomanproject van 15 vrouwen die erotische verhalen hebben geschreven. Een deel van de opbrengst gaat bovendien naar Viva la Donna, een stichting die vrouwen met kanker verwendagen bieden. Het boek is voor slechts een tientje te koop, o,a, via Bol. En… als je onze Facebookpagina liked (je hebt nog 2 dagen, tot 29 mei), dan maak je kans om een boek te winnen!
https://www.facebook.com/pages/Overgave/420577521390098

Leen Lefebre (Twitter)

Ik ben druk bezig aan het schrijven aan het vervolg op ‘Arendsjong’. Arendsjong is een jeugdboek, en wordt verwacht in november 2014 bij uitgeverij Zilverbron. Het is dus wel nog even wachten (ook voor mij 😉 ). Het is een post-apocalyptisch avonturenverhaal, waarbij mijn hoofdpersonage Wolfke uitverkoren wordt door zijn volk om hulp te zoeken op het lelijk verminkte aardegedrocht. Dan merkt hij dat zijn land niet het enige is dat er erg aan toe is. Hij wordt een ware held, maar niet alleen voor zijn volk. Dit is een nieuwe wereld, een hardere wereld, en daar moet Wolfke het maar mee doen.
Voor meer info over het boek (flaptekst) en over de auteur (mezelf), kan je een kijkje nemen via deze link: http://zilverbron.com/auteurs/leen-lefebre.html

Jasper Polane (Twitter)

Ik ben al een tijdje bezig met de crowdfunding van mijn boek ‘Lege steden’. De bedoeling is om genoeg geld op te halen om het boek uit te kunnen geven. Op dit ogenblik staan we op 90%, maar we hebben nog maar 5 dagen te gaan. Dus het wordt nog spannend of ik het ga halen.
Elke donatie wordt op prijs gesteld. Alle donateurs worden vermeld in het dankwoord van het boek, hogere donaties krijgen een exemplaar van het boek wanneer het in oktober uitkomt.

Waar gaat het over?

Lege steden speelt zich af in twee versies van dezelfde stad, gelegen in parallelle werelden: een Victoriaans aandoende stad, die in de gaten wordt gehouden door een inquisitie van gedachtelezers, en een modernere versie van dezelfde stad, waar de bevolking beschikking heeft over fantastische apparaten zoals paraprojectors, automatons en astrontheoretische calculators.

Wetenschapper Werner Boren wordt ontvoerd en van de ene wereld naar de andere gebracht om daar te werken aan de magische machines. Heike Krim, een jonge vrouw die als gedachtelezer bij de inquisitie werkt, probeert hem op te sporen. Dan ontdekt Werner een derde mysterieuze versie van de stad, die niet zo verlaten is als hij lijkt…

Kijk op http://www.legesteden.nl voor meer informatie, of om te doneren! Het is Jasper gelukt om de overige 10% bij elkaar te krijgen, gefeliciteerd Jasper!

Eline Stiekema (Twitter)

Mijn boek Dubbelspel is afgelopen week verschenen bij uitgeverij Luitingh-Sijthoff. Het is een chicklit die ik schreef n.a.v. de Chicklit Schrijfwedstrijd, die ik met dit manuscript gewonnen heb.

Plot: Audrey is net begonnen met haar nieuwe baan. Op de eerste dag ontmoet ze Tim. Ze valt als een blok voor hem. Wat Audrey niet weet, is dat Tim en zijn tweelingbroer Bas in het geheim een reality-tv-programma maken. Voor het programma moeten ze daten met een meisje en haar laten geloven dat ze een en dezelfde persoon zijn. Audrey is de ideale kandidaat, tot Tim ook verliefd op haar wordt. Hij krijgt het steeds benauwder van de situatie, maar er is geen weg meer terug. Wie wordt de winnaar van de show?

Voor meer info, kijk hier: http://www.lsamsterdam.nl/boek/dubbelspel/

Marion Thomas (Twitter)

Ademloos verlangen is mijn 1e boek, een autobiografisch boek. Het boek is uitgegeven via uitgeverij Kaft media en is gewoon overal verkrijgbaar en te bestellen bij alle winkels en websites waar je boeken kunt kopen.
Er is een mogelijkheid om een gesigneerd exemplaar te ”bemachtigen” door mij via fb een prive berichtje te sturen.
“Ik wil zo graag doen, wat andere meiden van mijn leeftijd ook doen. Een bijbaantje, school volgen zonder constant ziek te zijn en ook eens spontaan uitgaan. Waarom lukt me dat nou niet? Waarom moet ik leren accepteren dat ik chronisch ziek ben? Ik wil dat helemaal niet!”

Marion is pas achttien jaar als blijkt dat ze ernstig astma heeft. Een leven zoals haar leeftijdsgenoten leven, zit er niet in voor haar. Dat doet pijn. Maar wat lukt nog wel? Hoe gaat ze ermee om? Lees haar dagboek en zie hoe ze keer op keer weer terug vecht om ook mee te kunnen draaien in de maatschappij. Marion Thomas (23) woont in Den Helder aan de kust. Hier heeft ze haar astma beter onder controle dan in haar vorige woonplaats, Woerden. En blijkt schrijven haar uitlaadklep voor haar chronische ziekte. ‘Ademloos verlangen’ is haar eerste boek.

ISBN: 9491061291
prijs: 14,95
uitgave datum: mei 2013
fb pagina: https://www.facebook.com/Ademloosverlangen?fref=ts

René Kerkhoven (Twitter)

Mijn naam is René Kerkhoven, ik schrijf sinds 2010 boeken die ik in eigen beheer uitgeef. Drie kinderboeken: Tumult op Tiengemeten (2011), Deining in Dordrecht (2011), Bonje in de Biesbosch (2012). In totaal een kleine 5.000 exemplaren verkocht van de avonturen van Luuk en Tim.

Afgelopen jaren kom ik regelmatig op Cuba, wat afgelopen voorjaar heeft geresulteerd in De Hanenfluisteraar (alledaagse indrukken van het leven op Cuba). Een superleuk boek met allerlei hilarische korte impressies van wat je op Cuba zoal meemaakt. ook een interview met een oude visser, die in de jaren 50 bevriend was met Hemingway.
Mijn kinderboek Deining in Dordrecht komt zomer 2015 uit op Cuba in een Spaanse vertaling in een oplage van 3.000 stuks: Clamor en Dordrecht! Mijn boeken zijn te bestellen via http://www.deiningindordrecht.nl, aldaar ook meer informatie.

Leonardo PISANO (Twitter)

Mijn manuscript Achter de nevel nadert zijn voltooiing. Het is een literaire thriller, een beetje Dan Brownish volgens een paar proeflezers. Wereldgebeurtenissen komen in een heel ander daglicht te staan …
Ik zal binnenkort wat fragmenten plaatsen op mijn website: http://www.leonardopisano.com. Degenen die op de hoogte willen blijven, kunnen mij mailen op pisano DOT leonardo57 AT gmail DOT com.

Nathalie Pagie (Twitter)

Ik schrijf thrillers met vaart: vorig jaar verscheen mijn debuut DE TONEELCLUB en deze maand is DE CAMPUS verschenen. Hiervan nam Sarah Bettens van K’s Choice het eerste exemplaar in ontvangst (omdat haar liedje Not an Addict in mijn boek voorkomt)!

Ondertussen schrijf ik verder aan thriller 3! Mijn boeken hebben jonge vrouwen in de hoofdrol, zijn toegankelijk, spannend en lezen lekker weg.

Ik vind het leuk als je m’n FB-vriend wordt: Nathalie.Pagie Neem ook eens een kijkje op mijn site http://www.nathaliepagie.nl Ik signeer in het hele land, misschien kom ik je tegen!

Vanessa Gerrits (Twitter)

Ik heb eind vorig jaar in eigen beheer een Young Adult fantasyboek uitgegeven, dat sindsdien te koop is als paperback en e-book via http://www.bol.com
Tweedehands Vleugels gaat over een engelenmeisje wiens vleugels gestolen worden door een kraai, een wezen dat deels mens, deels monster en deels machine is. Romantiek en avontuur in een fantasyjasje!
Intussen ben ik hard aan het schrijven aan deel 2.

Voor meer informatie kan je terecht op mijn website http://vanessagerrits.be/ en via @VleugelsTrilogy op Twitter geef ik ook regelmatig gratis digitale exemplaren weg.

Marije Onstenk (Twitter)

Mijn debuutroman ‘Zinloze vrouw’ (ISBN 9789462548855) is in april 2014 verschenen. Het is een indringend fictief levensverhaal.

“Na een traumatische jeugd leert Kim de liefde van haar leven kennen. Hoewel Levi haar op handen draagt, kan ze niet gelukkig zijn. Door flashbacks wordt duidelijk wat er gebeurd is.
Zinloze vrouw is een verhaal dat je vastgrijpt en niet meer loslaat.”

Op mijn website staat uiteraard meer info over het boek. Ook kun je daar de eerste paar hoofdstukken downloaden: http://marijeonstenk.wordpress.com/zinloze-vrouw/ Het boek heeft inmiddels al meerdere 5-sterrenrecensies gekregen en ook de reacties van lezers zijn erg lovend. Ik ben een blije schrijver! 🙂

10 gedachtes over “Het resultaat van “spam je boek”

Reacties zijn gesloten.