BOEKEN UPDATE MEI 2014

Standaard

Er is een hoop gebeurd in de maand mei; ik besloot om vanaf 1 juni alleen nog maar literatuur en (literaire) romans voor mijn blog te lezen en recenseren, ik plaatste een “spam je boek” artikel voor schrijvers en ik las een aantal prachtige boeken. boeken in mei

 

Hoeveel boeken heb ik deze maand gelezen:

Ik heb 11 boeken gelezen in mei, mede door mijn leeschallenge aan het begin van de maand toch een behoorlijk aantal.

Welke twee boeken waren mijn favoriet deze maand en welk boek vond ik het minst leuk:

Aangezien ik er maandelijks toch twee kies (ik heb moeite met kiezen haha) heb ik de titel maar veranderd; de twee boeken waar ik het meest van genoten heb deze maand zijn Evenbeeld van Marianne en Theo Hoogstraaten (en dan met name het historische gedeelte) en Landgoed Longbourn van Jo Baker, mijn voorliefde voor historische literaire romans kwam ruimschoots aan bod deze maand, heerlijk, ik heb er van genoten!

Het minst leuke boek vond ik Kortsluiting van Jeroen van Inkel, dit debuut haalde mijn blog niet eens. Op Goodreads kun je mijn korte recensie lezen (klik).

Welke boeken heb ik gekocht:

Geen één, ik heb mij aan mijn book no buy gehouden, al vond ik het soms erg zwaar!

Welke leesexemplaren heb ik deze maand ontvangen:

  • Mannenpakken/Vrouwenhakken van Jessica Maes en Suzanne Slotboom (uitgever Palmslag)
  • Dansen in de hemel van Michael Pilarczyk (uitgever Invictus)
  • Nobody van Marelle Boersma (uitgever Crime Compagnie)
  • Landgoed Longbourn van Jo Baker (uitgever Cargo)
  • Gisèle van Susan Smit (uitgever Lebowski publishers)
  • De wonderbaarlijke reis van de fakir die vastzat in een IKEA-kast van Romain Puertolas (uitgever De Bezige Bij)
  • Reislust van Esmir van Wering (uitgever Meander)

Stand van zaken Ik lees Nederlands:

Ik heb tot nu toe in totaal 32 boeken gelezen van Nederlandse en/of Vlaamse schrijvers en mijn streven voor 2014 is nu 50 boeken van Nederlandse en/of Vlaamse schrijvers te lezen.

Vooruitblik juni 2014:

  • Zoals ik al vertelde in mijn Time for a change artikel (klik) komt in juni mijn eerste winactie online! Het leuke is, je hoeft er niets voor te doen, binnenkort meer hierover!
  • In juni kun je boekrecensies verwachten van o.a. Gisèle van Susan Smit (nu uit als paperback!), Door de waterspiegel van Tomas Lieske en van Oorlog en terpentijn van Stefan Hertmans.

Wat was jouw favoriete boek in de maand mei?

Tot de volgende keer!

 

Sandra

22 gedachtes over “BOEKEN UPDATE MEI 2014

  1. We lopen zowat gelijk met het aantal gelezen boeken voor Ik lees Nederlands 2014. Ik had alleen de lat lager gelegd op 30, dus dat is al gehaald. Wat presenteer je de gelezen boeken van de maand op een leuke manier, Sandra! 🙂

    Like

    • Wat leuk dat we gelijk lopen Mieke, ik begon de uitdaging met 15, toen 25 en nu 50, ik vind het een heerlijke uitdaging, voorheen las ik een stuk minder van schrijvers van eigen bodem.

      Dankjewel, de boekenkast was aardig wat werk haha 🙂

      Like

  2. Mooie maand weer. Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar dat boek van Michael Pilarcyk, las gisteren in de Volkskrant een interview met hem. Gaat dus op mijn ‘to read’ lijstje.

    En je blog met de oproep “Spam je boek” vond ik een ontzettend leuk idee, ga straks nog even kijken of daar ook nog leuke boeken bij staan.

    Like

  3. mddigitaal

    Wat een leuke foto!! Ik zat al een uur te mopperen en te puzzelen voordat ik een gewone collage had…:-) Mijn favorieten kun je zien op mijn blog! 🙂

    Like

  4. Al veel gehoord, maar echt heel leuk gepresenteerd zo in die boekenkast! Voor mij was mei juist een wat minder maandje. Ik zat aan een gemiddelde van 5 per maand, maar heb er in mei maar 3 gelezen. 11 is echt veel, daar kom ik van ze lang zal ze leven niet aan! 😛

    Like

  5. Leuk gedaan zo met die boekenkast en die sterren! En wat goed dat je je aan je book buying ban hebt gehouden! Ik vind dat zelf altijd heel moeilijk, haha. Van het bovenstaande rijtje wil ik Glazuur nog wel eens lezen, daar ben ik best benieuwd naar.

    Like

Reacties zijn gesloten.