Mijn boekrecensie van De Babymakelaar van Marelle Boersma

Standaard

Vandaag deel ik mijn boekrecensie van De Babymakelaar van Marelle Boersma met jullie. Dit is het vijfde boek uit mijn lees challenge en het derde boek van Marelle Boersma waar ik een recensie over schrijf. Ik ben fan, maar dat was jullie waarschijnlijk al opgevallen? Baby makelaar

 Algemene gegevens:

  • Titel: De Babymakelaar
  • Schrijver: Marelle Boersma
  • Uitgever: De Crime Compagnie
  • Jaar: 2010
  • ISBN: 9789461090034
  • Aantal pagina’s: 295
  • Vertaald door: n.v.t.

De achterflap:

Een jonge vrouw vecht voor haar ongeboren kind. Femkes leven is bijna volmaakt. Ze heeft een fijne relatie met Björn en eindelijk heeft ze de door haar zo innig gewenste rol in een musical gekregen. Haar grote kinderwens blijft echter onvervuld. Ze ziet zich gedwongen haar toevlucht te nemen tot het illegale circuit van commercieel draagmoederschap. Het wordt haar echter al snel duidelijk dat in de wereld van de babymakelaar andere regels gelden. Als Björn bij een raadselachtig ongeluk om het leven komt, staat ze er opeens alleen voor en beseft ze dat ook haar kind gevaar loopt. Dan begint Femke aan een ijzingwekkende zoektocht naar haar kind, dat ergens in de buik van een voor haar onbekende draagmoeder zit.

De auteur:

Dit is wederom een boek van Marelle Boersma waarbij zij een maatschappelijk thema (commercieel draagmoederschap) als onderwerp heeft gekozen.

De hoofdrolspelers:

Femke van Dam (musicalster, vrouw van Bjorn), Damien (paparazzi fotograaf), Ron (buurman), Agnieszka  (draagmoeder).

Waar gaat dit boek over:

Femke en Bjorn kunnen zelf helaas geen kinderen krijgen en zoeken hun toevlucht in draagmoederschap, commercieel draagmoederschap om precies te zijn. Als Bjorn overlijdt en de baby al bijna voldragen is blijft Femke achter met tientallen vragen en zij roept de hulp in van haar buurman Ron. Samen met hem gaat ze op zoek naar antwoorden én naar de draagmoeder. Tijdens deze zoektocht worden ze regelmatig lastig gevallen door paparazzi fotograaf Damien, hij denkt dat Femke wordt afgeperst en ruikt een “cover story”.

Als Femke een flink bedrag moet betalen voor haar nog ongeboren kind, doet zij dit om er achter te komen wie er achter het bedrijf zit van het commercieel draagmoederschap. Als de sporen doodlopen in Nederland besluit zij samen met Ron naar Polen te reizen om daar achter de waarheid te komen.

Agnieszka draagt de baby van Femke en Bjorn en voert ondertussen haar eigen strijd tegen de mensen die niet alleen haar, maar ook een aantal andere dames, in hun macht hebben. Komen Femke en Ron op tijd bij de draagmoeder, houdt Agnieszka het nog vol en wat haalt Damien zich allemaal in zijn hoofd?

Wat vond ik van dit boek:

Tsja wat zal ik zeggen, het is Marelle Boersma wederom gelukt, ik heb het boek in één ruk uitgelezen en wat een fijn en spannend boek is dit! Het vleugje romantiek maakt het alleen maar nog mooier en het verhaal van de draagmoeder zet je echt aan het denken. Marelle houdt de spanning er goed in, tot het laatste hoofdstuk laat zij je in het ongewisse. En ja hoor, ook in dit boek ergerde ik mij aan een hoofdrolspeler: de eeuwig kauwgom kauwende Damien, wat een mafkees!

De sterren:

4/5 sterren, dik verdiend! Mag ik het nog een keer zeggen, ik ben fan!

Tip:Marelle-dec12-200x300

  • Lees jij ook graag de boeken van Marelle Boersma, neem eens een kijkje op haar website (klik) en wordt Ambassadeur (zie rechtsonder op haar website), hoe leuk is dat?!
  • Op 2 mei a.s. komt haar nieuwe literaire thriller uit: Nobody! Uiteraard zal ik hier een boek recensie over schrijven, ik kijk er naar uit!

Wat is jouw favoriete boek van Marelle Boersma tot nu toe?

Tot de volgende keer!

Sandra

6 gedachtes over “Mijn boekrecensie van De Babymakelaar van Marelle Boersma

Reacties zijn gesloten.