Mijn boekrecensie van Gek op jou van Rachel Gibson

Vandaag deel ik mijn boek recensie van Gek op jou van Rachel Gibson met jullie. rachel gibson

Ik heb dit boek vorige week gelezen als “tussendoor” boek, iets luchtigs ter afwisseling van literatuur. Tot voor kort kende ik Rachel Gibson en haar chicklits niet maar ik las deze review (klik) op de website van Tessa en werd nieuwsgierig.

• Titel: Gek op jou
  • Schrijver: Rachel Gibson
  • Uitgever: Karakter Uitgevers
  • ISBN: 978904520424
  • Aantal pagina’s: 111
  • Vertaald door: Frances van Gool

Lily Darlington is weleens eerder in haar leven voor gek verklaard – en inderdaad, met haar auto de slaapkamer van haar ex-man binnenrijden was niet haar slimste actie – de smeerlap verdiende het. Nu is ze happy, gelukkig, en single en is haar situatie compleet anders. Ze weet dat ze een goede moeder is, huiseigenaar en zakenvrouw, en dat alles verpakt in een mooi lichaam. Een lichaam dat politieagent Tucker Matthews dolgraag zou verkennen. Maar deze ex-militair zit niet echt op een nieuwe vrouw in zijn leven te wachten. Zijn laatste vriendin heeft hem met niet veel meer dan herinneringen en een kat achtergelaten. Maar nu hij naast Lily woont, wordt hij stapelgek. Hij droomt van haar lange blonde haar en haar nog langere benen. Misschien is het wel tijd om een beetje gek te doen… en verliefd te worden.

Rachel Gibson is Amerikaanse en heeft sinds 1999 diverse boeken uitgebracht. Het genre waar haar boeken onder vallen zijn de zgn. “chicklits“.

De hoofdpersonen uit het boek:

Lily Darlington (kapster, één zoon (Pippen), gescheiden) en Tucker Matthews (de “held” uit het verhaal, ex Marinier, politieagent).

Lily is al geruime tijd single en is tevreden met haar leven; zij heeft een 10 jarige zoon uit haar huwelijk met Ronnie Darlington en is eigenaresse van een goed lopende schoonheidssalon. Zij wordt staande gehouden door de nieuwe politieagent Tucker Matthews als zij te hard rijdt met haar auto. Ze wordt vermanend toegesproken door Tucker en vertrekt daarna naar huis.

Daar blijkt haar nieuwe buurman politieagent Tucker te zijn. Tucker zoekt toenadering tot Pippin omdat hij hem uit zijn slaap houdt, Pippin speelt basketbal naast zijn woning terwijl Tucker probeert te slapen na zijn nachtdienst. Er ontstaat een band tussen hen, Tucker wordt de manspersoon die Pippen mist in zijn leven. Tucker wordt gelijk al verliefd op Lily en probeert haar te overtuigen van zijn liefde voor haar en haar zoon maar Lily maakt zich te druk over wat mensen over haar zullen zeggen; Lily is 38 jaar en Tucker 30 jaar. Zal Lily van gedachten veranderen en een relatie met Tucker beginnen?

Ik heb uiteraard meer chicklits gelezen maar nog niet van deze schrijver. Wat mij opviel (al bij de recensie van Tessa) is dat het verhaal niet alleen vanuit de vrouwelijke hoofdrolspeler wordt verteld maar ook vanaf de kant van de mannelijk hoofdrolspeler, dit gebeurt niet vaak. Ik heb nog geen andere boeken van deze schrijver gelezen dus ik weet niet of het gebruikelijk is in haar boeken maar het viel mij op dat dit boek over een vrouw van 38 jaar gaat en niet over het gebruikelijk meisje van amper 22 jaar. Ik vond dit een fijn tussendoor boek ook al is de verhaallijn voorspellend (verliefd, het gaat uit en ze komen weer bij elkaar). Ik heb vorige week gelijk een Engelstalige roman van haar besteld bij de Bookdepository (aanrader, geen verzendkosten!).

Sterren:

4/5 sterren, omdat het zo lekker weg leest.

Tip: