Mijn boekrecensie van Miss Communicatie van Astrid Harrewijn

Standaard

Vandaag deel ik mijn boek recensie van Miss Communicatie van Astrid Harrewijn met jullie. Miss Communicatie Astrid Harrewijn

Dit is het tweede boek dat ik gelezen heb van Astrid Harrewijn en ik heb er van genoten!

Algemene gegevens:

  • Titel: Miss Communicatie
  • Schrijver: Astrid Harrewijn
  • Uitgever: Sijthoff
  • ISBN: 9789021806365
  • Aantal pagina’s: 288
  • Vertaald door: n.v.t.

De achterflap:

Journaliste Didi werkt aan een artikel over Twitter, dé kans om zich te bewijzen bij haar hoofdredacteur. Wanneer ze ontdekt dat twee meiden opeens zijn verdwenen uit alle sociale netwerken, ruikt ze een primeur.

Door research gaat ze met haar huisgenoten Lein en Iris naar een Twitterparty in Noordwijk – tegelijk het perfecte excuus om een ouderwets feestje te bouwen. Op de dansvloer loopt Didi de knappe Joep tegen het lijf en ze is op slag verliefd. Maar klopt alles wel aan Joep? Terwijl haar vriendinnen toe zijn aan een nieuwe stap in hun leven, stort Didi zich op haar artikel en ontdekt de schokkende waarheid.

De schrijver:

Dit is de 5e roman van Astrid Harrewijn en het eerste boek van de zgn. “Miss” serie, hierna volgden nog Miss Match en Miss Verstand.

De hoofdpersonen uit het boek:

Didi, Iris en Lein (drie vriendinnen die samen in één huis wonen), Joep en Sjors

Waar gaat dit boek over:

Didi werkt als journaliste bij De Week, Sjors is haar baas, een man op wie zij overigens stapelverliefd is. Sjors geeft haar tijdens een vergadering (die altijd hilarisch verlopen) de opdracht om een cover artikel te schrijven over Twitter, haar eerste echte grote opdracht naast het redigeren van teksten van anderen en invallen voor collega’s. Ze zet haar tanden in deze opdracht, gaat samen met haar vriendinnen naar een Twitter party in Noordwijk en ontmoet daar Joep, een leraar Nederlands.

Ze wordt verliefd op Joep, die overigens plotsklaps verdwijnt, zij weet behalve zijn voornaam niets over hem. Haar artikel over Twitter vordert gestaag en als ze er achterkomt dat er twee vrouwen zijn verdwenen, vrouwen die zich regelmatig op Twitter vertoonden en overlijden onder bijzondere omstandigheden bijt zij zich helemaal vast in het schrijven van het artikel.

Lukt het Didi om deze moorden op te lossen, vindt zij Joep nog terug, wordt zij ooit verlost van collega Annemarie en lukt het haar om de cover story uiteindelijk te schrijven?

Wat vond ik van dit boek:

Omdat ik In zeven sloten (klik) onlangs las verwachtte ik wederom een hilarisch en luchtig boek maar het werd mij al snel duidelijk: ja dit is een chicklit, maar dan wel een chicklit dat met een thriller sausje is overgoten. Het boek wordt verteld door Didi waardoor je al haar gedachtes (vaak hilarisch) en gevoelens leest en ondanks dat ik het boek een beetje langzaam op gang vond komen, maakte het einde alles goed. Ik heb eerder deze week gelijk de volgende twee boeken (epub) gekocht, ik ben benieuwd!

Sterren:

4/5 sterren, een aanrader als je eens een andere chicklit wilt lezen of toe bent aan een heerlijk ontspannend boek!

Tip:

Astrid Harrewijn is onlangs een Facebook pagina gestart waarin jij alle stappen kan volgen naar haar nieuwe boek met als werktitel “Museumplein”, je kunt haar hier (klik) volgen.

Tot de volgende keer!

 

Sandra

 

 

11 gedachtes over “Mijn boekrecensie van Miss Communicatie van Astrid Harrewijn

  1. Ja, chicklit maar net iets beter, he? Ik heb (alleen) het 2e en 3e boek in deze serie gelezen maar vond ze erg leuk. Veel plezier met de andere twee!

    Like

  2. christina

    Ik dacht ook voor de verandering eens een chicklit te lezen. Kwam ik toch “bedrogen” uit dat er een thrillersausje ovetheen zat. Maar die smaakte zo goed dat ik ook heel benieuwd ben naar Miss Perfect en Miss Verstand.

    Like

Reacties zijn gesloten.