Mijn boek recensie van Vals Alarm van Marelle Boersma

Standaard
Vandaag deel ik mijn boek recensie Vals Alarm van Marelle Boersma met jullie.

Ik heb dit boek deze week gelezen en had tijdens het lezen regelmatig een brok in mijn keel. Heftig!

Algemene gegevens:

Titel                 Vals alarm
Schrijver           Marelle Boersma
Uitgever           De Crime Compagnie
ISBN                9789461090270
Aantal pagina’s 303
Vertaald door    n.v.t.

Achterflap:

Een scheiding komt in de beste families voor. Maar wat doe je als je kind inzet wordt van een wraakactie van de vader?

Janna probeert haar veeleisende baan zo goed mogelijk te combineren met de zorg voor haar dochter Fleur en haar echtgenoot Roderick. In die volgorde. Als Roderick bij een jongere vriendin intrekt, blijkt hij zijn vertrek zorgvuldig te hebben voorbereid. Janna blijft berooid achter.

Ze onderneemt een laatste poging om de schade te beperken, maar haalt zich hiermee de woede van haar ex op de hals. Te laat beseft ze dat Roderick haar harder kan raken dan ze ooit had gedacht.

De schrijver:

Op haar website staat: “Ik ben een auteur die schrijft over actuele misstanden, vaak gebaseerd op waargebeurde verhalen.”  

De hoofdpersonen uit het boek:

Janna, Fleur (de dochter van Janna), Roderick (de man, later ex van Janna) en Horace (zwerver).

Waar gaat Vals alarm over:

Het verhaal begint zoals zoveel boeken: een vrouw, een man, een kind: een gezin dat vanaf de buitenkant gelukkig lijkt, maar niets is minder waar. Janna wordt zowel lichamelijk als psychisch mishandeld door haar man Roderick. Zij probeert uit alle macht hun dochter Fleur tegen hem te beschermen en slaagt daar goed in, in tegenstelling tot dat wat Roderick aan buro Jeugdzorg vertelt. 
Fleur belandt bij een pleeggezin en Janna raakt steeds meer verstrikt in de problemen die Roderick creëert. Verliest Janna de voogdij over Fleur of weet zij het tij te keren, zullen de mensen haar ooit geloven als zij zegt dat Roderick degene is die niet van Fleur houdt en haar mishandelt of geloven zij nogmaals Roderick’s zoete verhalen?  

Wat vond ik van Vals alarm:

Ik vond dit een zeer goed boek, de manier waarop Marelle Boersma dit onderwerp aanpakt vind ik meer dan geslaagd. Tijdens het lezen had ik zoals ik hier boven al zei regelmatig een brok in mijn keel en één keer had ik de neiging om Roderick eigenhandig uit het boek te trekken. De verschillende situaties zijn goed en levendig geschreven. 
Eén van de mooiste verhaallijnen in het boek vind ik die rondom de zwerver Horace. Hij wint Fleur voor zich en houdt Janna een spiegel voor en heeft zelf duidelijk twee kanten.  

sterren
4/5 sterren, dik verdiend! 


Tip:

  • Wist jij dat alle ebooks die door De Crime Compagnie worden uitgegeven meestal maar € 4,99 kosten?  
  • Het nieuwe boek Nobody van Marelle Boersma verschijnt op 2 mei a.s.!

Tot de volgende keer!
 
 
Sandra
 
4 gedachtes over “Mijn boek recensie van Vals Alarm van Marelle Boersma

Reacties zijn gesloten.