Mijn boek recensie van Dodenweg van Olga Hoekstra

Standaard
Vandaag deel ik mijn boek recensie van Dodenweg van Olga Hoekstra met jullie.

Vorig maand zag ik een retweet van een boekblogger met een bericht van Olga Hoekstra. Olga gaf op haar verjaardag een code weg (wie jarig is, trakteert) waarmee je haar boek Dodenweg gratis kon downloaden via SmashwordsIk las de flap tekst en dacht gelijk, die “neem” ik mee. Heel erg bedankt voor dit prachtige cadeau Olga! 
Haar boek is tevens verkrijgbaar via de boekhandel. 

Algemene informatie:

Titel: Dodenweg
Schrijver: Olga Hoekstra 
Uitgever: Smashwords
ISBN:  9789461939449  
Aantal pagina’s: 285
Vertaald door: n.v.t.

Achterflap:

Rechercheur Thomas DeLohr doet onderzoek naar een tweetal auto-ongelukken, een zaak die hem dreigt terug te trekken in zijn verleden. Dan blijken de crashes helemaal geen te ongelukken zijn.
Fleur Benedictus is beginnend journalist. Haar pad kruist zich met dat van Thomas, een man die ze maar niet kan vergeten. Haar zoektocht naar erkenning heeft enorme gevolgen voor degenen die Fleur lief heeft.


De schrijver:

Olga Hoekstra heeft meerdere boeken en essays gepubliceerd via Smashwords, zowel in het Nederlands als in het Engels.


De hoofdpersonen uit het boek:

Thomas DeLhor (rechercheur) en Fleur Benedictus (journaliste).


Waar gaat Dodenweg over:

Het boek vertelt het verhaal van Rechercheur Thomas DeLhor. Hij wordt op een zaak gezet: op de DeRuyterweg heeft er herhaaldelijk een dodelijk ongeval plaatsgevonden. Na lang onderzoek wordt ontdekt dat de ongevallen geen toeval zijn. In Thomas zijn verhaal vinden er flashbacks plaats naar Tara; wie is Tara, wat is haar overkomen en wat heeft Thomas hier mee te maken? 


Fleur Benedictus is een startende journaliste, zij doet haar best om deze ongevallen te verslaan voor het dagblad Courant; haar baas ziet er echter geen brood in maar zij ruikt een kans en duikt er letterlijk in.
Het boek begint echter met iets gruwelijks, dit gruwelijke loopt als een rode draad (of moet ik zeggen een “dode draad”?) door het boek. Opeens komt dit heel dichtbij; is Thomas in staat om het tij te keren?

Wat vond ik van Dodenweg:

Ik vond dit een fantastisch en bloedstollend boek. Vanaf het eerste hoofdstuk tot de laatste pagina was ik geboeid door de heftige en onverwachte gebeurtenissen en het verleden van Thomas.

Ik vind dat het boek ingenieus in elkaar steekt, het leest lekker weg alsof Olga Hoekstra al 20 jaar met vlotte hand bloedstollende thrillers schrijft. Ik hoop op een opvolger van dit boek, eh ik hoop is te zacht uitgedrukt… beste Olga Hoekstra: ik eis een opvolger van dit boek!

sterren: 4,5/5. Een dikke aanrader als je van thrillers houdt!

Tot de volgende keer!

Sandra

13 gedachtes over “Mijn boek recensie van Dodenweg van Olga Hoekstra

Reacties zijn gesloten.