Boek recensie In mijn dromen van Simone v/d Vlugt

Standaard
Vandaag deel ik mijn boek recensie “In mijn dromen” van Simone v/d Vlugt met jullie. 

Ik heb dit boek deze week gelezen en had moeite om het weg te leggen, wederom een echte “page turner” van Simone v/d Vlugt!




Algemene informatie:

Titel:
In mijn dromen
Schrijver:
Simone v/d Vlugt
Uitgever:
Jaar van uitgave:
Anthos
2011
ISBN: 
9789041416841
Aantal pagina’s:
267
Vertaald door:
n.v.t.

Achterflap:

Rosalie heeft voorspellende dromen, maar niemand neemt haar serieus. Lukt het haar de terroristische aanslag waarover ze heeft gedroomd te voorkomen?

De schrijver:

Simone v/d Vlugt staat het meest bekend om haar literaire thrillers, maar wist je dat zij ook kinderboeken schrijft?  


De hoofdpersonen uit het boek:

Rosalie Wesselink (kapster) en Rafik (een vriend van Rosalie).


Waar gaat in je dromen over:

Terwijl Rosalie en haar man Jeroen op vakantie zijn in Marokko krijgt Rosalie een voorspellende (lucide) droom op haar laatste vakantiedag; het vliegtuig waarin zij zit stort neer door een terroristische aanslag. Rosalie heeft dit soort dromen al vanaf haar prille jeugd en weet dat zij hier naar moet luisteren. Ze besluit haar vlucht om te boeken naar de volgende dag, Jeroen doet dit niet. Het vliegtuig stort neer nabij Schiphol, haar man overleeft dit niet.

Wanneer zij opnieuw een lucide droom krijgt: een terroristische aanslag in een metro op een drukke (feest?)dag, besluit zij naar de politie te gaan. Zij vertelt over haar laatste droom en de droom die zij in Marokko had en geeft zoveel mogelijk gedetailleerde informatie over de komende aanslag. Net als haar familie, die overigens een sterke aversie tegen intuïtie en lucide dromen hebben, gelooft de politieagent haar niet, haar verhaal wordt opgetekend maar niet meer dan dat. 

Haar leven kabbelt verder, zij pakt haar werk weer op, bezoekt haar vrienden maar de lucide droom laat haar niet los. Rosalie besluit zelf op zoek te gaan naar de dader, waar zij overigens een goed beeld van heeft door haar gedetailleerde droom. Op Koninginnedag en Bevrijdingsdag post zij in een metro station in de hoop de dader te herkennen. Zal zij de dader vinden, kan zij een terroristische aanslag in Amsterdam voorkomen?

Daarnaast lees je het levensverhaal van een Marokkaanse man, verweven tussen de hoofdstukken over Rosalie. 

Wat vond ik van In mijn dromen:

Ik vond dit een zeer goed boek. Het gebruik van een terroristische aanslag, de lucide dromen en het onbegrip van haar familie maken dit een thriller van de bovenste plank. Tel daar de onverwachte wendingen bij op en je hebt een serieuze “page turner”. Aanrader!
    
4/5 sterren, dik verdiend!

Wat vind jij de beste thriller van Simone v/d Vlugt tot nu toe?

Tot de volgende keer!

Sandra

6 gedachtes over “Boek recensie In mijn dromen van Simone v/d Vlugt

  1. na mijn laatste simone vd vlucht waar ik maar niet uit kwam niets meer van haar gelezen..
    deze klinkt toch wel weer heel goed..

    Like

  2. Monique

    Toen ik recensie las dacht ik: “O ja, die heb ik ook wel eens gelezen.” Is dus niet echt blijven hangen. Het was zeker niet de beste van der Vlugt die ik gelezen heb…

    Like

Reacties zijn gesloten.