Boek recensie "Trip" van Judith Visser

Standaard
Vandaag deel ik mijn boek recensie “Trip” van Judith Visser met jullie. 

Ik heb dit boek afgelopen zondag -zonder enige moeite- in een ruk uitgelezen.

 



Algemene informatie:

Titel: Trip
Schrijver:
Judith Visser
Uitgever: Boekerij
ISBN:  9789022552827
Aantal pagina’s: 302
Vertaald door: n.v.t.


Achterflap:

Wanneer Amber nogal spontaan besluit om een paar weken te gaan logeren bij haar neef Stan in Rotterdam, kan ze niet vermoeden wat deze trip voor haar in petto heeft. Ze ontdekt dat Stan heel wat te verbergen heeft en raakt tegen wil en dank betrokken bij de donkere kanten van zijn leven. Door een wanhopige daad van Stan om zijn dealer af te betalen, maken Amber en haar hond Yuriko kennis met een schokkende en gevaarlijke onderwereld.

De schrijver:

Judith Visser (1978) heeft tot nu toe 9 boeken geschreven. Trip was haar zesde boek. Haar nieuwe boek Vreemden in de nacht komt half april al uit (bron: Twitter)!

De hoofdpersonen uit het boek:

Amber (17 jaar), Yuriko (Amber’s hond, een Tsjechisch-Slowaakse wolfhond) en Stan (de neef van Amber)

Waar gaat Trip over:

Trip wordt als “Young adult” (kortweg YA) thriller omschreven, maar dat las ik pas toen ik het al uit had ;). 
Zoals de titel van dit boek al doet vermoeden gaat het inderdaad over drugsgebruik maar daarnaast kan de titel ook prima worden toegepast op de hoofdrolspeelster Amber, zij maakt een lange zomer “trip” en later in het boek een “trip” naar datgene wat zo ruw van haar is afgepakt, wat zij zo lief heeft.

Alle vriendinnen van Amber zijn met vakantie en Amber zoekt een manier om tijdelijk te ontsnappen aan de smetvrees van haar moeder, terwijl haar vader voor zijn werk in Japan zit. Ze belt haar neef Stan en zo trekt zij gedurende de zomer, samen met Yuriko, bij hem in. Stan zit niet zo lekker in zijn vel, zijn vriendin heeft het enige tijd geleden uitgemaakt, de reden hiervan ontdek je verderop in het boek. 

Amber gaat in eerste instantie mee in de “flow” van Stan; flink stappen, feestjes, etc., maar nadat zij -door hem- getuige is van een heftige situatie, keert zij eerst gedeeltelijk zich van hem af en later volledig en zo wordt haar grootste nachtmerrie waarheid. Wat volgt is een bizarre aanraking met de onderwereld. 


Wat vond ik van Trip:

Misschien hebben jullie het al gelezen op Goodreads: ik ben fan van de schrijver Judith Visser. Ik vind dat zij echte “page turners” schrijft, als ik in een boek van haar begin wil ik het boek het liefst in één ruk uitlezen en kan ik het maar moeilijk wegleggen.
Dit boek voldeed volledig aan mijn verwachtingen; het is een page turner van de bovenste plank, het verhaal heeft -zoals in elk boek van Judith Visser- bijna bizarre wendingen en dat het een YA thriller was, tsja, dat las ik pas toen ik het boek uit had. 

4/5 sterren. Als je van thrillers houdt, dan moet je dit boek gewoon lezen!

Welk boek van Judith Visser heb jij gelezen?


Tot de volgende keer!


Sandra

4 gedachtes over “Boek recensie "Trip" van Judith Visser

  1. nou, weer mijn comment weg…

    Ik houd van judith visser, ze zijn zo heerlijk weg te lezen..
    zo verrassend en anders dan andere

    Like

  2. Monique

    Ik waardeerde ooit “Hasta la vista” en “Ysabella” met 2 sterren. “Oversteken” daarentegen kreeg 5 sterren. Dat vond ik een erg apart en origineel boek. Misschien moet ik haar nog eens een kans geven…

    Like

  3. Ja ik vond Oversteken ook een geweldig boek! Ik denk dat je Trip ook goed zal vinden, het boek is toch iets anders dan andere boeken van Judith (misschien omdat het een YA boek is?).

    Like

Reacties zijn gesloten.