Boek recensie: In zeven sloten van Astrid Harrewijn

Standaard
Vandaag deel ik mijn boek recensie van “In zeven sloten” van Astrid Harrewijn met jullie. 

Ik heb dit boek deze week gelezen op mijn e-reader en ik wilde er aanvankelijk geen recensie van schrijven omdat ik het als “tussendoor” boek had bestempeld, maar al na 3 hoofdstukken wist ik: dit moet ik met jullie delen, dit boek is té leuk om niet met jullie te delen!



Algemene informatie:

Titel: In zeven sloten
Schrijver: Astrid Harrewijn
Uitgever: Sijthoff
ISBN: 9789021800769
Aantal pagina’s: 301
Vertaald door: n.v.t. 

Dit boek is tevens als zgn. “dwarsligger” verkrijgbaar.

De achterflap:

In een vlaag van verstandsverbijstering deelt Christel aan haar nieuwe baas van reclamebureau PLR mee dat ze op sabbatical gaat. Maar ze vertrekt niet op wereldreis, ze gaat naar… Friesland. En ze heeft geen flauw idee wat ze dat half jaar moet gaan doen! Christel is hip, ze is snel, en plotseling zit ze op het platteland, zonder haar vriendinnen en eigenlijk wel heel erg op zoek naar die ene Ware. Maar vindt ze die tijdens haar doldwaze wereldreis?

De schrijver/schrijfster:

In zeven sloten is het tweede boek van Astrid Harrewijn. In 2006 deed zij mee aan de Jill Mansell schrijfwedstrijd en werd haar eerste boek “Ja kun je krijgen” gepubliceerd door Uitgeverij Sijthoff. (bron)


De hoofdpersonen uit het boek:

Christel en Pim, daarnaast bijrollen voor o.a. Klaas, Freek en Sanne. 


Waar gaat dit boek over: 

Christel neemt in een vlaag van verstandsverbijstering een ridicuul besluit; ze neemt een sabbatical van zes maanden. Ze wil op wereldreis maar IJsland, Australië en Mexico spreken haar niet aan. Ze speelt een soort “ezeltje prik” op de wereldkaart op haar computer en komt uit in Friesland! 
Zij durft dit echter niet tegen haar familie en vrienden te zeggen; een vriendin kijkt zeer tegen haar op en daar passen geen zes maanden Friesland bij. 

Via internet komt zij in contact met ene Pim en zijn reisverhaal van de komende zes maanden, kopieert zij bijna klakkeloos naar haar familie en vrienden. Als Pim Christel mailt met de mededeling dat hij nu geisers bewondert in IJsland, dan mailt zij dit ook naar haar familie en vrienden, alsof zij dit beleeft. 

Ondertussen probeert zij een leven op te bouwen in Friesland, iets wat vooral in het begin niet meevalt. In de loop van de tijd voelt zij zich steeds meer thuis in Friesland en dringt de vraag op: kan ze ooit terug naar Amsterdam, of liever gezegd, wíl zij ooit terug naar Amsterdam? 

Wat vond ik van In zeven sloten:

Ik heb dit boek in twee dagen uitgelezen en ik heb twee dagen gelachen. Sommige stukken vond ik zo hilarisch dat ik er de slappe lach van kreeg: medewerkers op de manege vertellen Christel dat het slechts tien minuten fietsen is naar haar huisje vanaf de manege (ze laat haar auto staan, ze heeft gedronken). Na een half uur komt zij aan in het volgende dorp….. midden in de nacht.

Het boek is doordrenkt met humoristische voorvallen en Christel’s fantasie maakt duidelijk overuren, hilarisch! 
Ik heb genoten van dit boek! Mocht je van chicklits houden dan is dit zeker een aanrader!  

sterren: 4/5 sterren omdat dit boek mij zo aan het lachen maakt!



Tot de volgende keer!


Sandra

4 gedachtes over “Boek recensie: In zeven sloten van Astrid Harrewijn

Reacties zijn gesloten.