Ik lees Nederlands!

Standaard
Toen ik op Inge leest over “Ik lees Nederlands” las, realiseerde ik mij dat ik minder lees van Nederlandse schrijvers dan ik dacht. 

Daar moest wat mij betreft direct verandering in komen en ik heb mij aangemeld bij Inge leest voor “Ik lees Nederlands”.




Wat houdt “Ik lees Nederlands” voor mij in:

 Ik zal dit jaar (2014) 15 boeken van Nederlandse schrijvers lezen, achteraf dacht ik, ik had er makkelijk 25 kunnen kiezen, tsja….


Tot nu toe heb ik de volgende boeken gelezen van Nederlandse schrijvers:

  • De dag dat ik doodging van Tanja Bongers 
  • Alles wat er was van Hanna Bervoets 
  • Bittere chocolade van Reina Crispijn
  • Bonbons voor een gebroken hart van Reina Crispijn
  • Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder… van Renate Dorrestein
Op mijn “to read” lijstje staan o.a. nog:
  • De Stiefmoeder van Renate Dorrestein
  • In 7 sloten tegelijk van Astrid Harrewijn
  • Indische duinen van Adriaan van Dis
  • Weekend Terschelling van Els kerkhoven (verschijnt in mei 2014)
  • Bastaardsuiker van Arjen Lubach
  • Verzamelde gedichten van Gerard Reve
  • Nieuwe herinneringen van Remco Campert

Lees jij veel van eigen bodem en kies je daar dan bewust voor of is het toeval?

Tot de volgende keer!

Sandra


p.s.: op deze pagina zal ik mijn vorderingen bijhouden. 
7 gedachtes over “Ik lees Nederlands!

  1. Ik lees aardig wat van nederlandse schrijvers, geen idee of het toeval is eigenlijk…
    Nu in een boek van Sandrine jolie bezig…
    En de boeken van Judith visser lees ik eigenlijk allemaal…

    Like

  2. Judith Visser lees ik ook graag, heb in 2012 een schrijfcursus bij haar gevolgd, ze is ook nog eens een hele leuke vrouw! Ben heel benieuwd naar de verfilming van Stuk die er binnenkort aankomt. En verder lees ik alles van Esther Verhoef, mijn favoriete auteur, ben erg benieuwd naar de Kraamhulp, komt bijna uit!

    Like

  3. Wat onwijs gaaf dat je een schrijfcursus bij haar hebt gevolgd!! Ja ik ben ook heel benieuwd naar Stuk!! Yes de Kraamhulp, daar ben ik ook heel benieuwd naar.

    Like

  4. Over 'Indische duinen' heb ik mijn bachelor thesis geschreven, ik ben echt van het boek en de schrijver gaan houden! Deze roman is zeker een aanrader.

    Like

Reacties zijn gesloten.